کد خبر: 578138
تاریخ انتشار :

محدودیت‌های کرونایی در آبادان سختگیرانه‌تر شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری آبادان سیدزین‌العابدین موسوی سه شنبه اظهار داشت: مصمم به قطع زنجیره کرونا در آبادان هستیم و به همین منظور جاده ماهشهر به آبادان مسدود می‌شود.
وی افزود: این محور از فردا چهارشنبه مسدود می شود و ورود فقط برای آبادانی های مقیم از کمربندی شادگان به آبادان پس از کنترل‌های جدی امکان پذیر خواهد بود ضمن اینکه شهر آبادان از روز جمعه قرنطینه خواهد شد.
موسوی تصربح کرد: از این پس ورودی آبادان از سمت دارخوین تا قبل از قرنطینه به شدت کنترل می شود، همچنین از روز جمعه هشتم فروردین به مدت یک هفته آبادان قرنطینه می‌شود و هیچ خودروی آبادانی اجازه خروج و ورود به آبادان را ندارد.
وی اظهار داشت: همچنین مقرر است از روز چهارشنبه خروجی‌های آبادان به سمت خرمشهر از سوی دانشگاه علوم پزشکی پایش و با حضور نیروی انتظامی کنترل های ویژه انجام شود.
فرماندار آبادان افزود: آخرین تذکرها به دست فروش های حدفاصل میدان الفی تا میدان دانشگاه علوم دریایی خرمشهر داده شد تا فعالیت خود را متوقف سازند و در صورت عدم تمکین با آنها برخورد قضایی خواهد شد.
موسوی در خصوص ادامه فعالیت اصناف در آبادان تصریح کرد: به غیر از نانوایی ها، داروخانه ها، میوه فروشی های مسقف، بنکداران ارزاق عمومی، قصابی ها و مرغ فروشی های مسقف سایر کسبه و بازار تحت هرعنوانی تعطیل و فعالیت آنها در هر نوع و صنفی تخلف است و دستگاه قضایی مصمم به برخورد قانونی با آنها است.
فرماندار ویژه آبادان در خصوص پرواز ایرلاین ها به فرودگاه این شهرستان نیز گفت:اگر مسافران رفت و آمد غیر ضروریشان را به آبادان لغو نکنند، حتما در مکانی به مدت حداقل ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند، ضمن اینکه در طول قرنطینه اجازه ورود کلا ندارند.
وی در خصوص قطع زنجیره کرونا گفت:قطع زنجیره کرونا در آبادان امیدوار کننده است به شرطی که مردم شهرستان آبادان تصمیمات سختگیرانه را اجرا کنند.کلید اصلی قطع زنجیره کرونا،فاصله گرفتن از همدیگر،دست ندادن،قرنطینه خانگی،پاسخ بی تعارف به میهمانان،زیر سئوال بردن همسایگان و بستگانی که میهمان می پذیرند و عدم خروج از آبادان و رعایت جدی بهداشت فردی می باشد.
رییس شورای تامین شهرستان آبادان ادامه داد :از این پس مصمم هستیم مانع خروج افراد از آبادان شویم و این سختگیری شامل افراد غیر آبادانی نیز می شود.
وی از اتخاذ تدابیر منع تردد برای برخی مناطقی آبادان خبر داد و افزود:به همین دلیل در حال جمع آوری آمار مبتلایان در مناطق آبادان هستیم.
فرماندار آبادان از نیروی انتظامی و دادستان خواست با کسانی که اقدام به برگزاری مجالس با هر قیدی می کنند برخورد کنند همچنین اداره های برق و آبفا مجازاند برق اینگونه مجالس را فورا و بدون قید قطع کنند.
وی همچنین از عشایر منطقه خواست تا مهار کرونا و عبور از بحران فعلی به اینگونه مجالس پایان دهند.
فرماندار ویژه آبادان گفت:اجازه نمی دهیم تلاش شبانه روزی دانشکده علوم پزشکی،سپاه ، نیروی انتظامی و همه مردمی که با حساسیت همکاری می کنند از سوی برخی افراد به هدر رود و این افراد جامعه را گرفتار سازند.
تاکنون ۳۸ بیمار در آبادان، ۴۲ بیمار در خرمشهر و ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در شادگان شناسایی شده اند که ۹ نفر از آنها فوت کرده اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها