کد خبر: 578251
تاریخ انتشار :

شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۶۳ نفر رسید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر محمد هاشمی شهری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۱۰ نفر به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۶ نفر دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۱۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون هزار و ۶۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری شده بودند که ۷۷ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.
وی بر رعایت بهداشت و جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان تاکید کرد و افزود: هم‌اینک سه هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی سیستان و بلوچستان فعال است و ۷۲۴ تخت نیز در مراکز نقاهتگاهی آماده شده است.
هاشمی با اشاره به اهمیت غربالگری غیر حضوری برای شناسایی زودهنگام موارد ویروس کرونا گفت: تاکنون ۹۰ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر و حدود ۷۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و دانشگاه علوم پزشکی زابل از طریق سامانه ۴۰۳۰ و سلامت مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.
وی اظهارداشت: قبل از نوروز تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان کمتر از ۱۰۰ مورد بود که با ورود مسافران به این استان شاهد افزایش چشمگیری تعداد مبتلایان بودیم.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است .
شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها