کد خبر: 578379
تاریخ انتشار :

ویدئو کنفرانس رهبران گروه ۲۰ برای نابودی کرونا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، رهبران گروه ۲۰ نیز همچون اکثریت شهروندان‌شان در این دوران الزام برای فاصله گذاری اجتماعی برای ارتباط با یکدیگر رو به ویدئو کنفرانس آوردند. تصاویر مربوط به این جلسه نشان می‌دهد که این رهبران هر یک از محل دفترها یا خانه‌هایشان در کشور خود با ویدئو کنفرانس با یکدیگر ارتباط و تبادل نظر داشتند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از محل اتاق وضعیت در کاخ سفید در این جلسه شرکت کرد. دیگر رهبران از جمله شی جینپینگ، رئیس جمهور چین هم از محل دفاترشان ارتباط از راه دور برقرار کردند.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هم که بعد از تایید ابتلای همسرش به ویروس کرونای جدید به قرنطینه رفته از محل خانه‌اش در این بحث ویدئوکنفرانسی شرکت کرد.
در ابتدای این جلسه ملک سلمان، پادشاه عربستان و رئیس امسال گروه ۲۰ گفت: بحران انسانی فعلی نیازمند یک پاسخ جهانی است و جهان حساب باز کرده تا ما نزد یکدیگر آمده و با هم برای مواجهه با این چالش همکاری کنیم.
کشورهای گروه ۲۰ در بیانیه مشترکی در دیدار رهبرانشان گفتند متعهد به انجام هر کار لازم برای غلبه بر شیوع همه گیر کرونا ویروس بوده و از هیچ تلاشی برای حفظ جان و محافظت از شغل و ثبات مالی مردم و کشورهایشان دریغ نخواهند کرد.
در این بیانیه تدابیر خاص یا جدیدی که کشورهای گروه ۲۰ در صدد اتخاذش باشند به صورت دقیق توضیح داده نشد. با این حال رهبران این کشورها گفتند آماده واکنش سریع و اتخاذ اقدامات بیشتری هستند که برای رسیدگی به این بحران لازم باشد.
در عین حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری بعد از این دیدار با رهبران گروه ۲۰ به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما درباره این مشکل صحبت کردیم و امیدوار هستیم که این مشکل چندان برای مدتی طولانی ادامه نیابد. آمریکا در حال همکاری با دوستان و شرکایش در جهان به منظور متوقف ساختن گسترش ویروس و هماهنگ سازی تلاش‌ها است.
ترامپ خاطرنشان کرد که دیدار مذکور یک دیدار عالی بود. او گفت: ما ایده‌های متفاوت زیادی داریم و ایده‌های خوب فراوانی در دست داریم و با یکدیگر همکاری می‌کنیم. رهبران جهان به صورت مجازی به سراغ یکدیگر آمدند تا درباره کلیت موضوع این مشکل که تا کنون ۱۵۱ کشور را درگیر ساخته بحث کنند.
ترامپ گفت: آنها در این باره بحث کردند که ضروری است همه این کشورها فورا اطلاعات و داده‌هایشان را به اشتراک بگذارند.
او عنوان کرد: ما این کار را تا حد زیادی انجام داده‌ایم اما حتی بیشتر هم انجام خواهیم داد و تا هر یک از ما برای این نبردی که به نحوی در آن درگیر هستیم اطلاعات به دست بیاوریم. این مشکل کمی متفاوت است اما ما از راه‌های مختلف با آن تعامل می‌کنیم اما یک حالت متحد الشکل وجود دارد.
وی افزود: در همه این کشورها روحیه فوق‌العاده وجود دارد.
ترامپ در عین حال با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز گفت‌وگوی تلفنی داشت و آنها درباره جدیدترین تلاش‌ها برای مبارزه با کرونا ویروس صحبت داشتند.
کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوی تلفنی آنها عنوان کرد: این دو رهبر بر اهمیت همکاری نزدیک در چهارچوب گروه ۷، گروه ۲۰ و گروه P۵ به منظور کمک به سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برای نابودی سریع شیوع ویروس و به حداقل رساندن تبعات اقتصادی آن توافق کردند. این رهبران همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و دو جانبه مهم بحث کردند.
کشورهای گروه ۲۰ در عین حال متعهد شدند که مبارزه با بحران شیوع کرونا ویروس در جهان یک جبهه متحد تشکیل دهند و اینکه پنج تریلیون دلار را به اقتصاد جهانی برای مقابله با تاثیرات این بحران تزریق کنند.
همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم از کشورهای گروه ۲۰ خواست تا با یکدیگر برای یافتن واکسن کرونا ویروس همکاری کنند.
رئیس جمهور روسیه در این ارتباط ویدئو کنفرانسی خواستار «کوریدور سبز» شد تا از طریق آن تکنولوژی‌های مهم در اختیار همه کشورها صرف نظر از تحریم‌ها علیه آنها از جمله خود روسیه قرار بگیرد.
پوتین در عین حال هشدار داد که بیکاری در بلند مدت یک ریسک مهم حاصل از وضعیت راکد فعلی به شمار می‌رود.
رهبران گروه ۲۰ در عین حال متعهد شدند که از تمامی ابزارهای موجود برای کاهش لطمات اقتصادی استفاده کنند.
در جلسه مذکور دونالد ترامپ، بوریس جانسون، شی جینپینگ و امانوئل ماکرون شرکت داشتند. همچنین آنگلا مرکل نیز از محل خانه‌اش در این جلسه شرکت کرد. در بیانیه مشترک این رهبران عنوان شد که آنها یک پاسخ شفاف، قدرتمند، هماهنگ شده، گسترده و مبتنی بر علم در سطح جهانی به این بحران نشان خواهند داد.
آنها گفتند: ما شدیدا از ضایعه جانی و درد و رنج‌های مردم سراسر جهان در اثر این بحران غمگین هستیم. اولویت مطلق ما مدیریت این شیوع همه گیر و تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی همراه با آن است و ما از همه کارمندان بهداشت و درمان حاضر در خط مقدم مبارزه با بیماری اظهار قدردانی و حمایت می‌کنیم و به مبارزه با شیوع ویروس ادامه می‌دهیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها