کد خبر: 578387
تاریخ انتشار :

تلاش سناتورهای آمریکا برای خروج عربستان از اوپک

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا از عربستان سعودی خواسته‌اند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را ترک کرده و به یک قدرت آزاد در بازار انرژی تبدیل شود.
شش نفر از اعضای کنگره در نامه‌ای به «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، از او خواسته‌اند که این درخواست را به عربستان سعودی منتقل کند.
در این نامه که سناتورها «کوین کرامر»، «لیزا مورکاوسکی»، «دن سولیوان»، «جیمز انهاف»، «سندی اسمیت» و «جان هافن» آن را امضا کرده‌اند، آمده است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت به صرف یک یادگاری از گذشته تبدیل شده است.
اعضای کنگره از عربستان خواسته‌اند که آمریکا را در طرح‌های زیربنایی برای این انرژی استراتژیک از طریق منطقه دو اقیانوس آرام و هند مشارکت دهند و گفته‌اند که ریاض باید به عنوان یک قدرت آزاد بازار انرژی به آمریکا بپیوندد.
این نامه در حالی مطرح شده است که عربستان سعودی تولید نفت خود را افزایش داده و بازار را در نفت غرق کرده است که نتیجه آن کاهش قیمت نفت و تاثیر بر تولید کنندگان آمریکایی بوده است.
اعضای کنگره به عربستان نسبت به عدم پاسخ به درخواست آن‌ها هشدار داده و در این نامه پیشنهاد داده‌اند که اگر ریاض اوپک را ترک نکند، به قطع حمایت‌ها و کمک‌ها باید تهدید شود.
در این نامه آمده است: «علاوه بر کمک‌های مختلفی که عملا ارائه می‌دهیم و باید هر یک از آن‌ها به صورت دائمی و بدون قید و شرط ادامه یابد، باید ابزار مدیریت دولتی که دولت صلاحیت اجرای آن را دارد را نیز یادآور شویم.»
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها