کد خبر: 578916
تاریخ انتشار :

مسمومیت الکلی ۱۵ نفر در اصفهان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فرزاد قشلاقی افزود: مسمومیت با الکل متانول و مشروبات الکلی تقلبی از اواسط اسفند سال گذشته و با توجه به باور نادرست تاثیر الکل در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در اصفهان افزایش یافت و تاکنون حدود ۵۵ مراجعه‌کننده با علائم مسمومیت الکلی داشته‌ایم.
وی با بیان‌اینکه اوج مسمومیت‌های الکلی مربوط به هفته آخر اسفند و شب عید نوروز بود، اظهار داشت: در عین حال ممکن است برخی از افراد مسموم به بخش‌های بیمارستانی مراجعه نکرده یا قبل از مراجعه به بیمارستان، فوت کرده باشند.
این متخصص سم‌شناسی بالینی و عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: از بین مراجعه‌کنندگان با علائم مسمومیت الکلی، نزدیک به هشت نفر دچار کاهش و عوارض بینایی شده‌اند.
قشلاقی تصریح کرد: در بین افرادی که به‌دلیل باور نادرست به تاثیر الکل در پیشگیری از ابتلا به کرونا، اقدام به مصرف آن کرده و دچار مسمومیت الکلی شده‌اند افراد ۱۳ و ۱۶ ساله نیز وجود دارند.
وی با تاکید براینکه اصفهان با توجه به جمعیت زیاد خود در مقایسه با بسیاری از استان‌های دیگر، وضعیت مناسبی در زمینه مسمومیت الکلی و مرگ و میر ناشی از آن دارد، از افرادی که دچار علائم مسمومیت الکلی شده‌اند خواست تا برای درمان به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان مراجعه کنند.
قشلاقی، مهمترین نشانه‌های مسمومیت با الکل را تهوع،‌ بی‌اشتهایی، ضعف، تعریق سرد، درد در پشت بدن،‌ تنگی نفس، تْندی تنفس و شکایت چشمی(دید تار) اعلام و اضافه کرد: این مسمومیت در حالت پیشرفته به کاهش سطح هوشیاری، تشنج،‌ اُفت فشار خون و علائم شدید مغزی و کْما منجر می‌شود.
چند هفته پیش، شایعه‌ها و مطالب کذبی در برخی شبکه‌های اجتماعی و محافل عمومی در باره تاثیر آشامیدن الکل در جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا منتشر شد و شماری از مردم به‌دلیل ناآگاهی و بروز رفتارهای پرخطر اقدام به مصرف و خوردن الکل یا قرقره کردن آن در دهان کردند.
تعدادی از افراد سودجو نیز در این میان از این باور اشتباه، سواستفاده کرده و اقدام به تولید بیشتر مشروبات دست‌ساز با درصد بیشتر متانول کردند که همین امر به مسمومیت و حتی جان باختن شماری از مردم در استان‌های مختلف منجر شده است.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد جان باختگان از مسمومیت الکلی در این خطه را تا بیست و پنجم اسفند سال گذشته هفت تَن اعلام کرده بود.
سخنگوی وزارت بهداشت نیز دوازدهم فروردین امسال اعلام کرد: سه هزار و ۱۱۷ نفر در کشور دچار مسمومیت الکلی شده که از این تعداد یکهزار و ۶۶ نفر بستری هستند و از بین آنها ۷۳ نفر در آی سی یو بسر می‌برند.
کیانوش جهانپور خاطرنشان کرد: ۶۲ نفر از این افراد نابینا شده‌اند، ۲۸۴ نفر هم نیاز به دیالیز داشته و ۳۲۰ نفر فوت کرده‌اند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها