کد خبر: 579060
تاریخ انتشار :

رمزگشایی از خلاف‌گویی روحانی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

چرا پرزیدنت خلاف‌گویی می‌کند و به افکار عمومی آدرس غلط می‌دهد؟

آقای روحانی با اشاره به اینکه اجرای قرنطینه چینی در ایران امکان پذیر نبود، گفت: "از روز اولی که این ویروس شروع شد برخی‌ها می‌گفتند قرنطینه چینی را اجرا کنید. عده‌ای فشار می‌آوردند که دولت مدل چینی را اجرا کند، اما ما این کار را نکردیم.

" ادعای پرزیدنت مبنی بر فشار برای اجرای قرنطینه چینی در ایران، خلاف گویی و دروغ بزرگ است. به این دلیل که با آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران، مسئولین و متخصصان حوزه سلامت، خواستار اجرای راهبردِ بهداشتیِ قطع زنجیره‌ی انتقال ویروس کرونا شدند و ستاد کل نیروهای مسلح نیز با تشکیل قرارگاه بهداشتی درمانی، در صدد برآمد تا با اِعمال محدویت (خلوت سازی خیابان‌ها و جاده‌ها) به اجرای موفقیت آمیز راهبرد مذکور کمک و از گسترش ویروس کرونا پیشگیری نماید.

اما در مقابل، روحانی به دنبال تئوری انگلیسی "مصونیت جمعی" و عادی سازی رفت و در نتیجه تعداد مبتلایان از حدود ۲۰۰ نفر در ۶ اسفند به بیش از ۸۰۰۰ نفر در ۲۰ اسفند و ۲۷۰۰۰ نفر و مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر در ۶ فروردین رسید. اکنون روحانی خود را در برابر چند مطالبه‌ی اساسی مردم و نخبگان می‌بیند.

از جمله؛ چرا با اجرای راهبرد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مخالفت کرده؟ چرا از اِعمال محدویت توسط نیروهای مسلح ممانعت کرده؟ چرا بر تئوری انگلیسی "مصونیت جمعی" اصرار ورزیده؟ چرا پروژه‌ "بحران- مذاکره" را کلید زده و برای مذاکره مجدد با امریکا، سلامت جامعه را بحرانی نموده؟ چرا پرزیدنت در بازه‌ی۶ اسفند تا ۶ فروردین، تعلل داشته؟ و...

با این تفاسیر پرزیدنت برای رها ساختن خود از مطالبات جامعه، به توصیه مشاورانش، چاره را در خلاف‌ گویی، دادن آدرس غلط به افکار عمومی و عوض کردن جای شاکی و متهم دیده است.

منبع: مشرق نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها