کد خبر: 583618
تاریخ انتشار :

معجزه اسپند در لاغری شکم و پهلو !

اول باید بدونید چرا از دانه های اسپند در طب سنتی، به عنوان دارو استفاده میشه؟

معجزه اسپند در لاغری شکم و پهلو !
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ابتدا خوبه که در مورد خواص اسپند صحبت کنم تا خیلی از موضوعات براتون روشن بشه.

اول باید بدونید چرا از دانه های اسپند در طب سنتی، به عنوان دارو استفاده میشه؟

گیاه اسپند در طب سنتی، به عنوان دارو استفاده میشه و کاربرد های زیادی داره. از اسپند استفاده های پزشکی زیادی در بخش های مختلف میشه. بزارید پس من فایده ها و خاصیت های اسپند رو براتون ذکر کنم.

چرا خوردن اسپند ( اسفند ) برای لاغری خوب است ؟

چرا خوردن اسپند (اسفند) برای لاغری خوبه؟ طبق تحقیقاتی که انجام شده، مهار آنزیم MAO، یک اصل مهم در متابولیسم بدن انسانه. این آنزیم باعث تولید مواد سمی در بدن میشه. به همین دلیل، این آنزیم، باید مهار بشه. با خوردن اسپند، افتقا میوفته و بدن میتونه این آنزیم رو مهار کنه.

مهار شدن این آنزیم، به تنظیم سوخت و ساز بدن و حفظ تعادل هورمونی سیستم بدن کمک میکنه. به همین دلیل، اگه شما اسپند مصرف کنید و در کنار مصرف اون، رژیم غذایی مناسب رو هم داشته باشید و ورزش کنید، وزن شما تا حد زیاد و خوبی کاهش پیدا میکنه.

چه غذا هایی رو هنگام مصرف اسپند نخوریم ؟ موز

جگر

مرغ

گوشت گاو

لوبیا

شکلات

قهوه و نوشیدنی های حاویِ کافئین

چای

سرشیر

خامه

ماست

پنیر

انجیر

کشمش

زردآلو

ترشی

سوسیس

بیکن و. . .

شما باید روزانه، دو الی چهار گرم اسپند مصرف کنید ( یعنی به اندازه ی یک الی دو قاشق چای خوری ). میتونید اسپند رو با روش های زیر مصرف کنید:

اسپند رو مثل چای دم کنید و مقداری لیمو در کنار اون قرار بدید. اسپند رو مثل یک نوشیدنی، بنوشید.

اسپند رو تفت بدید و با غذا یا عسل میل کنید.

دانه های خرد شده ی اسپند رو مثل قرص، با یه لیوان آب مصرف کنید.

تهیه ی اسپند مناسب

چطوری از دانه های اسپند، استفاده کنیم؟ و چطوری اسپند رو تهیه کنیم که خاصیتِ درمانیِ موثری داشته باشه؟ اگه قصد دارید که اسپند رو مثل چای میل کنید، باید ابتدا یه قاشق چای خوری ( معادل دو گرم ) اسپند رو به یه لیوان آب اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه اون رو بجوشونید و صبر کنید تا دم بکشه.

میتونید اسپند رو مدتی در آب گرم قرار بدید و سپس توی مخلوط کن قرار بدید تا کاملا خرد بشه، سپس اسپند رو به صورت قرص با یه لیوان آب میل کنید. هیچ وقت اسپند رو نجوید، چون مسمومیت ایجاد میکنه. برای تهیه ی اسپند مناسب میتونید اون رو تفت بدید ( بو بدید ) و با غذا مخلوط کنید یا بعد از این که تفت دادید همونطور که گفتیم با عسل میل کنید. میتونید اسپند رو مثل چای هم دم کنید و مقداری لیمو هم در کنار اون قرار بدید و اسپند رو مثل یه نوشیدنی، بنوشید .

سایر نکات برای استفاده از خواص اسپند در لاغری

در این بخش قصد داریم تا یکسری از نکات ریز و طلایی دیگه رو هم بهتون آموزش بدیم تا با استفاده از اونها بتونید خیلی بهتر از اسپند برای لاغری استفاده کنید.

نحوه ی شستن اسپند ( اسفند )

شما برای این که اسپند رو مصرف کنید، در ابتدا اون رو باید بشورید. اسپند چطوری شسته میشه؟ برای شستن اسپند باید اون رو توی یه سبد یا یه پارچه ی توری بریزید. بعد اون رو چند بار ( حدودا 6 الی 7 بار ) با آب خنک، آب کشی کنید و بعد خشکش کنید. برای خشک کردن هم باید اون رو در مقابل نور غیر مستقیم خورشید قرار بدید تا خشک بشه. ( مواظب باشید که اسپند رو رو به روی آفتاب یا روی اجاق گاز، قرار ندید. )

زمان بندی مصرف اسپند ( اسفند )

میزان تاثیر اسپند روی لاغری و یا مصارف درمانی، برای هر فردی، متفاوته. پس دوره های زمانی ِمصرفِ اسپند برای افراد مختلف، فرق میکنه و زمان بندی های متفاوتی برای هر فرد وجود داره. به عنوان مثال : حالت اول اینه که شما دو هفته مصرف کنید و دو هفته ی بعدی مصرف نکنید.

دوره های زمانی مصرف

دوره های زمانی مصرف ِاسپند چطوریه؟ در پاراگراف بالا هم ذکر کردیم که : دوره های زمانی متفاوتی برای مصرف اسپند وجود داره . نتیجه ی استفاده از اسپند با توجه به نوع غذایی که میل می کنید، کالری ای که به صورت روزانه مصرف می کنید و سوخت و ساز بدن شما، فرق میکنه. در این قسمت، چند نمونه از دوره های زمانیِ مصرف اسپند رو ذکر کردیم که میتونید با استفاده از اون جلو برید :

همونطور که گفتیم حالت اول اینه که شما دو هفته مصرف کنید و دو هفته ی بعدی مصرف نکنید. حالت دیگه اینه که دو روز از اسپند استفاده کنید و یک روز استفاده نکنی. حالت سوم اینه که از اسپند به مدت بیست روز استفاده کنید و دو هفته استفاده نکنید و بسیاری از حالت های دیگه! پس دوره های زمانی مختلفی وجود داره. اما نکته ای که باید بهش دقت بشه اینه که نتیجه ی استفاده از اسپند، با توجه به غذایی که مصرف می کنید و سوخت و ساز بدنتون متفاوته.

توجه : برخی عوارض خوردن اسپند برای لاغری

آیا خوردن اسپند ، عوارض هم داره ؟ بله. اگه شما بیش از حد از اسپند استفاده کنید، ممکنه براتون مسمومیت ایجاد کنه. مصرف بیش از اندازه ی اسپند، خیلی خطرناکه پس بهتره این توصیه جدی بگیرید. اگه شما بیش از حد از اسپند استفاده کنید، عوارض جبران ناپذیری برای شما به وجود میاد.

مصرف زیاد اسپند، اثرِ به شدت مضری روی سیستم عصبی میزاره. لازم به ذکره که استفاده ی درمانی از اسپند برای زنان باردار ممنوعه، چون باعث سقط جنین میشه. اگر خاطرتون باشه در ابتدای این مطلب هم ذکر کردیم که درگذشته یکی از کارایی های اسپند برای سقط جنین بوده.

اگر اسپند رو زیاد مصرف کنید، چه اتفاقی میوفته؟ بعضی از مهمترین عوارض خوردن اسپند عبارتند از :

توهم

بروز مشکلات عصبی

کاهش ضربان فلب

بروز حالت تهوع و استفراغ

ایجاد شدن مشکلات گوارشی

بروز مشکلات قلبی عروقی

بروز سرگیجه

عدم تعادل

فشار خون بالا

سر درد

احساس سوزش در چشم

احساس سنگینی در پلک ها

خواص اسپند در لاغری؛ خلاصه ی مهم ترین نکات این مقاله

در این قسمت از مقاله خلاصه ای از کل متن رو در اختیار شما قرار دادیم تا یک بار دیگه تمام نکات مهم رو بررسی و مرور کنیم.

خواص اسپند در لاغری شکم و پهلو عبارتند از :

با مصرف اسپند ، احساس سیری می کنید و کمتر غذا میل می کنید . خوردن اسپند ، به سوخت و ساز بدن کمک میکنه . با مصرف اسپند ، استرس و نگرانی شما از بین میره . پس اگه شخصی هستید که هنگام نگرانی و استرس غذای بیشتری میل می کنید ، با خوردن اسپند ، به اندازه غذا میل می کنید . 2 - اسپند ، در طب سنتی کاربرد زیادی داره . به عنوان داروی گیاهی استفاده میشه . خواص اسپند عبارتند از : 1 - برای درمان اختلالات عصبی استفاده میشه . 2 - به عنوان داروی تقویت کننده ی غرایز جنسی هم شناخته شده . 3 - خاصیت ضد باکتریایی داره . 4 - برای درمان تب و مالاریا استفاده میشه 5 - درمان آسم 6 - برای کاهش وزن و لاغری هم مصرف میشه . 7 - ضد قارچ و ضد ویروسه . 8 - برای درمان افسردگی خوبه چون ماده ی شادی آور داره . و ….

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها