کد خبر: 584146
تاریخ انتشار :

رئیس‌جمهور: «قدس پایتخت فلسطین» یک اصل تغییر ناپذیر است/ روز قدس نماد دفاع از آرمان‌های الهی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، با تاکید بر اصل تغییرناپذیر «قدس پایتخت فلسطین»، اظهارداشت: برگزاری مراسم حمایت از ملت مظلوم فلسطین، در آخرین جمعه هر ماه رمضان، سنتی طیبه بنام مبارک روز قدس است و نمادی از استقامت، وحدت و همدلی مسلمانان در دفاع از آرمان‌های اسلامی است.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت مومن و انقلابی ایران

برگزاری مراسم حمایت از ملت مظلوم فلسطین، در آخرین جمعه هر ماه رمضان، سنتی طیبه بنام مبارک روز قدس است و نمادی از استقامت، وحدت و همدلی مسلمانان در دفاع از آرمان‌های اسلامی است.

در این روز حرکت‌آفرین، شما ملت رشید و فهیم ایران با الهام از آرمان‌های انقلاب و تاکید امام راحل (ره) در حمایت از ملت‌های مظلوم جهان به ویژه مردم بی‌دفاع فلسطین همواره پیشگام و منشاء حرکت‌های روشن‌گرایانه بوده‌اید و تا هنگامی که دل‌های شما مردم همیشه در صحنه ایران به دریای آموزه‌های اسلامی و انقلابی متصل است، مبارزه با ستمگران و دفاع از ستمدیدگان ادامه خواهد داشت، چرا که این شور و اراده ریشه در مکتب تابناک و الهام‌بخش عاشورا دارد.

در روز جهانی قدس امسال گرچه با توجه به شرایط فعلی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم، امکان برگزاری حضوری این مراسم در دفاع از حقوق مردم فلسطین مهیا نیست، اما آنچه که اهمیت دارد و به آرمان فلسطین و آزادی قدس عمق و معنا می‌بخشد و رعب و وحشت در دل غاصبان قبله اول مسلمانان می‌اندازد، حضور معنوی و صلابت اراده‌هایی است که دل در گرو آزادی قدس شریف داشته و هیچ تردیدی بر نصرت الهی در آزادی سرزمین‌های اشغالی ندارند.

اینجانب با گرامی‌داشت این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز، به این همگامی همدلانه درود می‌فرستم و وحدت و یکدلی آحاد مردم را در این روز مهم به ویژه در دوران حساس کنونی که استکبار جهانی با زنجیره‌ای از تحریم‌ها و تهدیدات غیرانسانی خود و به راه انداختن جنگ اقتصادی، قصد دلسرد کردن ملت و ایجاد مانع در راه تحقق آرمان‌های ملی و اسلامی ما را دارند، مسألت دارم و بار دیگر تاکید بر اصل تغییرناپذیر «قدس پایتخت فلسطین» می نمایم. بی تردید پیروزی نهایی از آن مجاهدان و صابران است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها