کد خبر: 584177
تاریخ انتشار :

پسران خاشقچی قاتل پدرشان را عفو کردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صلاح خاشقچی پسر ارشد جمال خاشقچی بامداد جمعه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که به همراه سایر برادرانش قاتل پدرشان را عفو کردند.

پیش از این خبرهایی از فشار دولت سعودی بر پسران خاشقچی برای اعلام رضایت نسبت به قاتلین پدرشان منتشر شده بود.

صلاح در این باره نوشت: در این شب مبارک از این ماه مبارک (رمضان)، این سخن خدای متعال در قرآن کریم را یادآوری می‌کنیم «وَجَزَاءُ سَیِّئَهٍ سَیِّئَهٌ مِثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ» : و جزای بدی بدیی مانند آن است، پس هر که عفو کند و اصلاح نماید پس پاداش او بر خداست همانا او ستمکاران را دوست ندارد.

وی افزود: ما نیز قاتل پدرمان که رحمت خدا بر او باد، را برای رضای خداوند عفو کردیم؛ امیدواریم که پاداش این کار نزد خداوند عزوجل محفوظ باشد.

تلویزیون رسمی عربستان نیز این خبر را به نقل از فرزند ارشد خاشقچی پخش کرد.

این در حالی است که دادستانی عربستان در ماه دسامبر گذشته ۵ نفر از متهمان به دخالت در قتل روزنامه‌نگار مخالف محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به اعدام و ۳ متهم دیگر را به زندانهای طولانی مدت تا ۲۴ سال محکوم کرده بود.

جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (۱۰ مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. دولت سعودی بعد از ۱۸ روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است .

بعد از این اعتراف، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در احکامی جداگانه سعود القحطانی مشاور دیوان پادشاهی سعودی و از نزدیکان محمد بن سلمان ولیعهد و احمد العسیری معاون دستگاه اطلاعات عمومی و سخنگوی پیشین (به اصطلاح) ائتلاف سعودی در یمن را در ارتباط با این پرونده دستگیر کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها