کد خبر: 584293
تاریخ انتشار :

خطر اختلال در واکسیناسیون، کودکان زیر یک سال را تهدید می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کووید-۱۹ خدمات خودایمنی در جهان را مختل کرده و میلیون ها کودک در کشورهای غنی و فقیر را در معرض چنین بیماری هایی قرار داده است.این سه نهاد خواستار تلاش مشترک برای ایمن سازی روزمره و پیشبرد پویش واکسیناسیون برای مقابله با بیماری های مرگبار قابل پیشگیری با استفاده از واکسن شدند.

این هشدار در آستانه برگزاری اجلاس جهانی واکسن در روز ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) مطرح شده است. در این اجلاس رهبران جهان به منظور حفظ برنامه های ایمن سازی و کاهش تاثیر همه گیری در کشورهایی با درامد پایین تر گردهم می آیند.

براساس آماری که سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و گاوی به هماره موسسه سابان واکسن که در توسعه واکسن در جهان فعالیت می کند، خدمات عادی ایمن سازی با استفاده از واکسن دستکم در ۶۸ کشور به تعویق افتاده است و می تواند بر تقریبا ۸۰ میلیون کودک زیر یک سال در این کشورها تاثیر بگذارد.

بیش از نیمی از ۱۲۹ کشور در بازه زمانی بین مارس تا آوریل ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸ تا فروردین ۹۹) از اختلال یا تعلیق در واکسیناسیون خبر داده اند.

تمایل نداشتن والدین برای ترک خانه به دلیل محدودیت های رفت و امد کرونایی، نداشتن اطلاعات یا ترس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دلایل این اختلال در واکسیناسیون بوده است. بعلاوه بسیاری از نیروهای بخش های بهداشتی به دلیل محدودیت های سفر یا ماموریت جدید خود در مقابله با بیماری کووید-۱۹ و نیز نبود تجهیزات محافظتی در دسترس نبوده اند.

سازمان جهانی بهداشت هفته آینده توصیه جدیدی را به کشورها درباره حفظ خدمات ضروری در دوران همه گیری ارائه خواهد داد که شامل توصیه هایی درباره ایمنی واکسیناسیون است.

منبع: ایرنا

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها