کد خبر: 584386
تاریخ انتشار :

کوبا: ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا محاصره جنایتکارانه آمریکا را درهم شکست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، "میگل دیاز کانل" رییس جمهوری کوبا در پیامی توئیتری بر ورود نخستین نفتکش از پنج تانکر ایرانی به ونزوئلا که به دلیل محاصره اجباری تحمیل شده توسط آمریکا با کمبود بنزین روبرو شده است، پرداخت.

رئیس دولت کوبا در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام محاصره "غیرقابل قبول و جنایتکارانه" که توسط ایالات متحده به ونزوئلا تحمیل شده است را شکست.

مرکز ردیابی نفتکش‌ها دقایقی پیش در پیامی توئیتری از لنگر انداختن نخستین کشتی حاوی سوخت ایران در پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا خبر داد.

مرکز ردیابی تانکر ترکز (TankerTrackers) در پیامی توئیتری نوشت: نفتکش ایرانی فورچون که در اواسط ماه مارس (اسفند- فروردین) در بندر شهید رجایی با ۴۳ میلیون لیتر بنزین بارگیری شده بود، هم اکنون در اسکله ۲ در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا واقع در غرب پایتخت کاراکاس لنگر انداخت.

این نخستین کشتی از پنج نفتکش ایرانی است که به رغم تهدیدات و تحریم‌های آمریکا در سواحل شمالی ونزوئلا پهلو می‌گیرد و آماده تخلیه محموله سوختی خود است.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد نفتکش ایرانی در حال انجام عملیات پهلو گرفتن در پالایشگاه ال پالیتو با کمک دو قایق یدکش ونزوئلا اندکی پس از نیمه شب روز دوشنبه به وقت محلی می‌باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها