کد خبر: 584842
تاریخ انتشار :

فاجعه برای کاخ سفید؛ تهران و کاراکاس به هم رسیدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

براساس آخرین داده‌های مراکز ردیابی تانکرها نفتکش پتونیا حامل سوخت ایران نیز مانند دیگر نفتکش‌ها ساعاتی گذشته شامگاه جمعه در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا پهلو گرفت و هم اکنون دو نفتکش ایرانی فورچون و پتونیا در این پالایشگاه مشغول تخلیه بار خود هستند.

در کنار نفتکش‌های فورچون و پتونیا، دو نفتکش ایرانی فارست در بندر کاردون و نفتکش فاکسون در پالایشگاه گواراگوائو ونزوئلا پهلو گرفته‌اند.

پهلو گرفتن نفتکش‌های ایران در بنادر و پالایشگاه‌های ونزوئلا در حالی ادامه دارد که پیش از این دولت آمریکا برای از بین بردن اتحاد جدید اقتصادی میان تهران و کاراکاس تهدید به اقدام برای ممانعت از رسیدن این نفتکش‌ها به سواحل ونزوئلا کرده بود.

با رسیدن نفتکش‌های ایران به ونزوئلا، مقام‌های دولتی و نظامی کاراکاس از همبستگی مردم ایران برای ارسال سوخت به این کشور را تشکر کرده و وعده ادامه روابط برادرانه میان دو کشور دادند.

نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا ضمن به اشتراک گذاشتن تصاویری از نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت ارسالی به این کشور و با هشتگ «ایران تشکر» در صفحه توئیترش نوشت: مصادف شدن پایان ماه رمضان و رسیدن نفتکش فورچون، نماد همبستگی جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلاست؛ در روزگاری که حکومت ظلم با سواستفاده از قدرت به دنبال افزایش تسلط است، برادری جوامع آزاده تنها راه نجات ماست.

وی، ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد.

دیوسدادو کابلو رییس مجلس ملی ونزوئلا که پس از نیکولاس مادورو قدرتمندترین مرد این کشور محسوب می‌شود، روز گذشته (پنجشنبه) با ورود نفتکش‌های ایران به سواحل ونزوئلا گفت که مردم تهران و کاراکاس مسیر آزادی را در پیش گرفته‌اند. کابلو در مصاحبه با تلویزیون ونزوئلا بر دوستی میان کاراکاس و تهران مبتنی بر روابط برادران تاکید کرد و گفت: این روابط محدود به حاکمان و رهبران دو کشور نیست و فراتر از روابط رییسان جمهوری است. رییس مجلس ونزوئلا با اشاره به تهدیدهای آمریکا علیه تهران و کاراکاس گفت: این مردم هستند که سرنوشت و مسیر خود را انتخاب می‌کنند، مردمی بوده‌اند که در مسیر انقلاب قرار گرفتند و متاسفانه با سختی‌هایی مواجه شدند تا این که به مسیر آزادی بازگشتند.

کابلو با اشاره به دولت ترامپ گفت: مردم بدی در ایالات متحده زندگی نمی‌کنند. مورد بد آن است که حاکمان آنجا به فکر منافع شرکت‌ها هستند.

طارق الایسامی وزیر نفت ونزوئلا نیز ضمن قدردانی از ایران برای ارسال سوخت به این کشور، نفتکش‌های ایران را «نماد برادری و همبستگی» توصیف کرد.

الایسامی با حضور در پالایشگاه ال پالیتو در زمان ورود اولین نفتکش ایران به سواحل ونزوئلا گفت: شناور ایرانی «فورچون» را "نماد برادری و همبستگی" دانست و گفت: از اینکه در این شرایط می‌توانیم روی ایران حساب کنیم، خرسندیم.

او که معاون رییس جمهوری ونزوئلا در امور اقتصادی نیز هست، با اشاره به تهدیدهای آمریکا برای اقدام علیه نفتکش‌های ایرانی تاکید کرد: ما به هیچ قدرت جهانی اجازه نمی‌دهیم که نقش اَبَرپلیس را بازی کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها