کد خبر: 585549
تاریخ انتشار :

نماینده دادستانی در جلسه دادگاه اکبر طبری تشریح کرد

جزئیات جدید از نفوذ طبری در رجال سیاسی!

جزئیات جدید از نفوذ طبری در رجال سیاسی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، بر اساس ویدیویی که از این دادگاه منتشر شده، رسول قهرمانی نماینده دادستان که در حال قرائت کیفرخواست و بیان اتهامات اکبر طبری است، گفت: اتهام پنجم، دریافت رشوه از آقای جلیل سبحانی بالغ بر یکصد و پنجاه میلیون ریال شامل هزینه‌های تهیه و نصب کمد در واحد ۳۱۳ مجتمع سامان و هم چنین اموال و اقلام موجود در واحد اپارتمانی مذکور به شرح لیست تنظیم شده توسط مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه است.

وی افزود: اتهام ششم پولشویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان واقع در برج رومان به نام فرهاد مشایخ. اتهام هفتم پولشویی از طریق انتقال ویلای دریافتی از آقای مصطفی نیاز آذری به شرح فوق بنام خانم حکیمه شیرمحمدی همسر او.

قهرمانی تصریح کرد: اتهام هشتم جعل اسناد رسمی در ۵ فقره وکالت نامه و عزل وکیل تنظیمی در دفترخانه ۷۱۸ تهران و اتهام نهم، استفاده از همین اسناد مجعول از دیگر اتهامات مطروحه در پرونده است.

گزارشی که قوه قضاییه از این دادگاه منتشر کرده است را در زیر بخوانید:

صبح امروز دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و ۲۱ متهم دیگر در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی آغاز شد.

در ابتدای جلسه دادگاه قاضی بابایی ضمن تفهیم مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ و ۳۵۲ و ۳۵۳ و ۳۵۴ قانون آیین دادرسی کیفری از مستشار دادگاه خواست مواد مذکور را قرائت کند.

پس از قرائت مواد مذکور قاضی بابایی از نماینده دادستان خواست جهت قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار گیرد.

قهرمانی در تشریح کیفرخواست گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی و در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی، عدالت ریسمانی است که می‌توان به آن چنگ زد و استمداد جست. از شاخص‌های اصلی عدالت مبارزه با قانون شکنانی است که هم قانوندان هستند و هم خود و دیگران را آلوده می‌کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که امروز به عنوان متهم در دادگاه حاضر شدند متاسفانه اقدامات مجرمانه‌ای اعم از اعمال نفوذ و ارتشاء در حد وسیع مرتکب شده‌اند.

نماینده دادستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به منظور مبارزه با فساد در درون دستگاه قضایی، گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند مبارزه با فساد در درون قوه قضاییه اولویت است، زیرا یک عنصر ناباب در دستگاه می‌تواند زحمات قضات شریف و پاک دست و کارکنان زحمتکش این دستگاه را مخدوش کند.

وی با بیان این که عدالت قابل اغماض و معامله نیست، گفت: هیچ یک از مصالح گوناگون نمی‌تواند با عدالت معامله شود.

قهرمانی تصریح کرد: در پرونده حاضر متهم ردیف اول فردی که به محاکمه کشیده شده شخصی است که در طول حدود ۲۰ سال حضور در قوه قضاییه علیرغم این که رابطه استخدامی نداشته و مامور به خدمت بوده، اقدامات مجرمانه وسیعی را رقم زده است.

نماینده دادستان اذعان کرد: اکبر طبری با انبوهی از اتهامات هم خود به بیراهه رفته و هم راه اجرای عدالت را در مورد برخی از متهمان دانه درشت اقتصادی سد کرده است و با تشکیل گروه مجرمانه در معاونت اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه موجب شد تا دفتر وی به عنوان کانونی جهت مراجعه برخی از متهمان برای حل پرونده خود، تبدیل شود.

قهرمانی در ادامه گفت: آنچه در رفتارهای مجرمانه اکبر طبری حائز اهمیت است مراودات ناسالم و تبانی با صاحبان پول و ثروت است که با اعمال نفوذ در مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی حداکثر سوء استفاده مالی و اداری را به دست آورده است.

وی تاکید کرد: دایره اعمال نفوذ اکبر طبری در پرونده‌های بستگان، رجال سیاسی و متهمان کلان اقتصادی قابل توجه است.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها