کد خبر: 587807
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

ابراهیم فیاض: موسوی‌خوئینی‌ها نامه نوشت تا بگوید زنده است/اصلاح‌طلبان قاجاری فکر می‌کنند می‌خواهند به آمریکا امتیاز بدهند تا آرامش به دست آورند/ عارف مرگ سیاسی خود را باور کند/ اصلاح‌طلبان باید 8 سالی استراحت کنند

ابراهیم فیاض: موسوی‌خوئینی‌ها نامه نوشت تا بگوید زنده است/اصلاح‌طلبان قاجاری فکر می‌کنند می‌خواهند به آمریکا امتیاز بدهند تا آرامش به دست آورند/ عارف مرگ سیاسی خود را باور کند/ اصلاح‌طلبان باید 8 سالی استراحت کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : جریان اصلاحات اوضاع آشفته ای دارد، از یک طرف ناکارآمدی های نیروهای آن در مجلس، دولت و شهرداری نمایان شده و از طرف دیگر بزرگان جریان هر روز در اقدامی احساسی چالش های بزرگی را برای اصلاح طلبان رقم می زنند. نمونه آن نامه موسوی خوئینی ها به رهبر انقلاب و استعفای محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری بود که موضوع اصلی بسیاری از رسانه های کشور شد و دست جناح رقیب را در نقد اصلاحات بازتر کرد. ابراهیم فیاض استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی این وضعیت پیش آمده را نشانه مرگ جناح اصلاحات می داند و معتقد است «بزرگان این جریان دوره شان تمام شده است».

ابراهیم فیاض در گفتگو با نامه نیوز درباره نامه موسوی خوئینی ها به رهبر انقلاب گفت: سن وقتی بالا می رود فرد دچار مشکل می شود چون محاسباتش به شدت قدیمی است و با واقعیت های روز نمی خواند. آقای موسوی خوئینی ها نمی تواند اوضاع امروز را تبیین کند بنابراین این نامه را نوشت چون احساس «استیصال و مرگ سیاسی» دارد.

وی افزود: آقای موسوی خوئینی‌ها این نامه را نوشت تا فقط بگوید زنده است وگرنه رهبر انقلاب در اوضاع امروز دارد رو به جلو کار می کند. آقایان متوجه نمی شود که بدون قدرت نمی توان مذاکره کرد. مذاکره بدون داشتن قدرت نتیجه اش فقط واگذاری امتیاز می شود. دقیقا اتفاقی که زمان قاجار افتاد. در مقابل دشمنی های آمریکا، آقایان اصلاح طلب حس زندگی قاجاری دارند، تنها می خواهند امتیاز بدهند تا آرامش به دست آورند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره استعفای محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: آقای عارف و بزرگان اصلاحات باید مرگ سیاسی خود را باور کنند و با اعتباری که دارند دنبال تأسیس احزاب و گروه های جدید بروند تا به جوانان میدان دهند.

وی افزود: محمدرضا عارف قطعا نمی تواند برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 نامزد شود و خیلی برای قبول این مسئولیت پیر است. او فهم راهبردی نسبت به جهان امروز ندارد. من جای امثال آقای عارف باشم فقط کمی به جوانان مشورت می دهم و آنها را برای فعالیت های سیاسی تحویل می گیرم.

این استاد دانشگاه درباره وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: اصلاح طلبان هیچ کاری نمی توانند انجام دهند. آنها تازه از قدرت کنار رفتند و هیچ راهبرد جدیدی ندارند بنابراین نمی توانند در قدرت بمانند یا در آینده نزدیک به قدرت بگردند. اصلاح طلبان باید 8 سالی استراحت کنند تا یک نفس استراتژیک و تئوریک بکشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها