کد خبر: 587866
تاریخ انتشار :

بحرین و آمریکا خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، در بیانیه مشترک بحرین و آمریکا ادعا شده؛ جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت بحرین را با فراهم کردن سلاح برای تروریست‌ها بر هم زده است.

آمریکا و بحرین همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کردند که تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

این بیانیه مدعی است که در صورت شکست جامعه جهانی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، بحرین و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از عواقب مسابقه تسلیحاتی بی‌ثبات کننده رنج خواهند برد و شورای امنیت باید به مسؤولیت خود در قبال محافظت از صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند.

این بیانیه مشترک پس از کنفرانس مطبوعاتی دوشنبه شب «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین و «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران صادر شد.

تحریم‌های تسلیحاتی بین المللی علیه ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، آبان ماه امسال برداشته می‌شود اما آمریکا با خروج از برجام و نقض تمام توافقات صورت گرفته، تلاش دارد تا این تحریم‌ها بار دیگر تمدید شود.

پیش‌تر نیز «برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا و «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در امور ایران در کنفرانس خبری مشترک در ریاض، پایتخت این کشور خواستار ادامه تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شدند و این در حالی است که آمریکا بیشترین صادر کننده تسلیحات به منطقه غرب آسیا و عربستان بزرگترین خریدار و انبار کننده تسلیحات در جهان محسوب می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها