کد خبر: 589422
تاریخ انتشار :

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟ + کامل ترین جزئیات

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟ + کامل ترین جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مصطفی سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی در نشستی با موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، طرحی برای ارتقای سطح زندگی مستمری بگیران که در موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: متناسب سازی براساس سنوات بیمه پردازی و مبلغ اولین حقوق بازنشستگی افراد به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: به همین منظور فرمولی تعریف شد که متناسب سازی بر این مبنا اجرا شود.به این ترتیب به حقوق افراد حداقل بگیر با ۳۵ سال سابقه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اضافه شده است.همچنین به حقوق افراد غیر حداقل بگیر با ۳۵ سال سابقه نیز بیشتر از اینها اضافه می‌شود.

سالاری گفت: به نحوی عمل خواهیم کرد که برای حقوق خرداد همه بازنشستگان،این افزایش اجرا شود. و ما پیش بینی لازم را برای پایداری این طرح داریم و توافق ما این است که قیمت‌گذاری براساس قیمت روز مصوبه دولت باشد و مصوبه دولت با دقت کافی تنظیم شده است که انتقال این سهام در اسرع وقت صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره تامین بارمالی این طرح توضیح داد: ماهی ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان منابع حق بیمه دریافت خواهیم کرد که ۱۵۰ هزار میلیارد در سال است، ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تو مان سود سهام خواهیم داشت. ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز اسناد خزانه از دولت خواهیم گرفت که روی هم ۱۸۰ هزار میلیارد تومان میرسد و ما تنها ۱۰هزار میلیارد تومان از این سهام استفاده خواهیم کرد و مجبور به فروش سریع سهام نیز نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه مجموع هزینه سازمان در سال جاری با اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ۱۹۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود گفت: منابع و مصارف ما با اجرای متناسب سازی با لحاظ درآمد تعهدی قابل اجرا خواهد بود و اگر دولت سهم تعهد همان سال را بدهد باز هم ما روندی مثبت خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال بگیریم،البته همه مسائل ما در محاسبات و موضوعات، اقتصادی نیست و مسائل اجتماعی نیز اهمیت بالایی دارد و نباید ذهنیت مردم را درباره این سازمان مخدوش کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان برای فعالیت درست در دراز مدت نیازمند برخی اصلاحات است و اگر بخواهیم هرسال قدرت خرید بازنشستگان را حفظ کنیم باید گرفتار شعارهایی که خودمان آثار آن را میبینیم نشویم.

وی گفت: متاسفانه اکنون سخت و زیان‌آور شدن برخی مشاغل تبدیل به یک بازار شده است و با بسیاری از اصول ناسازگار است.در همه جای دنیا سن افراد ملاک بازنشستگی است و هرچه سنوات خدمت بیشتر است حقوق بالاتری میگیرند درحالی که ما رویه‌هایی مشوق برای بازنشستگی زودهنگام داریم و این روند کمکی به تامین اجتماعی نیست.

وی با تاکید بر اینکه انگیزه مالی برای تداوم بیمه پردازی باید ایجاد کنیم، افزود: باز هم اگر بنا بر پرداخت متناسب باشد معدل گرفتن دوسال آخر حقوق افراد خطا است و باید حقوق همه سالها را مبنا قرار دهیم. ما باید به سمت ایجاد این اصلاحات برویم و درست نیست که از کسانی که بیشتر هزینه کرده‌اند بگیریم و به کسانی که هزینه کمتری کرده‌اند بدهیم و این کارها وظیفه سازمان بیمه‌گر نیست.

سالاری درباره نسخه نویسی الکترونیک گفت: همه مراکز درمانی به این سیستم دسترسی خواهند داشت و پرداختها نیز در کمترین زمان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به اجرای گایدلاین‌ها پیش‌بینی میشود که ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه‌های درمانی کاهش خواهش یافت که برای توسعه پوشش و افزایش داروهای مشمول بیمه هزینه خواهد شد و ما با اجرای این برنامه امکان ارتقا قابل توجه خدمات درمانی خواهیم داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها