کد خبر: 589457
تاریخ انتشار :

گفتگوی نامه نیوز با جعفرزاده:

لاریجانی در حال استراحت و مطالعه است/ اگر لاریجانی تصمیمی برای انتخابات ۱۴۰۰ داشت ما می‌فهمیدیم/ با مجلس عجولی طرفیم/ مثل آب‌خوردن سوژه دست رسانه‌ها می‌دهند

لاریجانی در حال استراحت و مطالعه است/ اگر لاریجانی تصمیمی برای انتخابات ۱۴۰۰ داشت ما می‌فهمیدیم/ با مجلس عجولی طرفیم/ مثل آب‌خوردن سوژه دست رسانه‌ها می‌دهند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : مجلس یازدهم تشکیل نشده طرح سئوال از رئیس جمهور، طرح عدم کفایت رئیس جمهور و بسته اقتصادی بلند مدت را در دستور کار خود قرار داد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره بسته اقتصادی مجلس یازدهم به نامه نیوز گفت: با مجلس عجولی طرفیم. نمایندگان اقداماتی می کند که سوژه رسانه‌ها می شود. اصلا جایگاه مجلس آن نیست که دولت را مکلف به انجام کاری کند. اصل 75 قانون اساسی چنین اجازه ای را به مجلس نمی دهد. می گویند «بسته اقتصادی برای دولت بار مالی ندارد»، مگر چنین چیزی امکان دارد.
وی با اشاره به قانون برنامه توسعه، بودجه سنواتی و سیاست های کلی نظام افزود: طول هر دوره مجلس 4 سال است اما آقای قالیباف می خواهد برنامه اقتصادی 6 ساله تدوین کند. آقای قالیباف بداند که چهار سال فرصت حضور در مجلس را دارد بنابراین برنامه هایش را هم باید چهار ساله بنویسد، بعد نگوید «نگذاشتند کار کنم».
نماینده ادوار مجلس یادآور شد: در تمام دنیا پارلمانی موفق است که لایحه بیشتری تصویب کرده باشد. پارلمانی که زیاد طرح تصویب کند، نمره منفی می گیرد اما آقای قالیباف دارد مجلس را به سمت طرح محوری می برد به جای لایحه محوری که کاملا سیاست اشتباهی است. مجلس طرح محور، مجلس مداخله گر است، مجلسی است که سیاست را به هم می زند. اگر این دوستان سیستم ارزیابی اتحادیه بین المجالس جهانی را نگاه کنند، متوجه این مسئله می شوند. پارلمان محل صدور مجوز، کنترل کننده و ناظر است والسلام.
وی درباره اختلافات داخلی مجلس یازدهم ادامه داد: دوستان حرفه ای همچون آقایان زاکانی، حاجی بابایی و پژمانفر از ضعف آقای قالیباف دارند نهایت استفاده را می برند. آقای قالیباف برای تداوم ریاستش در سال دوم مجلس می خواهد محبوب القلوب باشد، این هزینه های زیادی را به او تحمیل می کند. دوستان این قضیه را متوجه شدند و به آقای قالیباف حمله می کنند، آقای قالیباف هم برای اینکه صدای مخالفی در نیاید امتیاز می دهد.
فعال سیاسی حامی دولت تأکید کرد: آقای قالیباف باید قاطعیت بیشتری برای اداره مجلس از خود نشان دهد. تندروترین افراد در مجلس نهم حضور داشتند، همین آقایان زاکانی، پژمانفر و حاجی دلیگانی آن زمان هم در مجلس حضور داشتند چه طور آقای لاریجانی توانست اینها را کنترل کند.
وی با اشاره به ضعف های هیأت رئیسه مجلس یازدهم افزود: آقای قالیباف در نطق ها و صحبت هایش در صحن حرف هایی می زند که خارج از حدود اختیارات رئیس مجلس است. رئیس مجلس نمی تواند به حاکمیت و سایر قوا حکم حکومتی دهد. صدور حکم حکومتی فقط در حوزه اختیارات رهبری است.
رئیس فراکسیون مستقلان مجلس دهم اظهار کرد: البته آقای قالیباف جای خود، تسلط هیأت رئیسه به آیین نامه داخلی، قانون اساسی، سند چشم انداز، قانون برنامه توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری خیلی ضعیف است. آنها با عجله کاری خطاهایی می کنند که جای تعجب دارد و نهایتا هم به تیر برق خواهند زد.
وی درباره علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی مشغول استراحت و مطالعه است و کار خاصی انجام نمی دهد.
جعفرزاده درباره برنامه احتمالی علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 اظهار کرد: بعید می دانم آقای لاریجانی تصمیم جدی در این باره گرفته باشد، اگر تصمیمی داشت ما مطلع می شدیم. اینکه ما بی اطلاعیم یعنی تصمیمش جدی نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها