کد خبر: 590661
تاریخ انتشار :

کودکان از چه سنی باید از ماسک استفاده کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک متخصص عفونی گفت: توصیه می شود کودکان در شرایط موجود از زمانی که می توانند ماسک را تحمل کنند، حتما از آن استفاده کنند. حمید عمادی در خصوص استفاده کودکان از ماسک گفت: سن دقیقی برای استفاده از ماسک در هیچ کجای مطرح نشده است و توصیه می شود کودکان در شرایط موجود از زمانی که بتوانند ماسک را تحمل کنند، حتما از آن استفاده کنند.

وی درباره احتمال ابتلا به آسم و آلرژی در کودکان بر اثر استفاده از ماسک، بیان کرد: تا کنون هیچ مطالعه ای در خصوص ارتباط بین استفاده از ماسک در کودکان و ابتلای آنها به آسم و آلرژی در دنیا به اثبات نرسیده است و در واقع دلیل عدم استفاده کودکان از ماسک این است که آنها اغلب توانایی نگهداری و تحمل آن را ندارند.

این متخصص عفونی ادامه داد: استفاده از ماسک در نوزادان و کودکانی که بسیار کوچک هستند، ممکن است موجب بروز مشکلات تنفسی شود، به همین دلیل نمی توان سن مشخصی را برای استفاده از ماسک عنوان کرد و توصیه می شود کودکانی که توانایی تحمل و نگهداری ماسک را دارند با توجه به شرایط کنونی و احتمال درگیری کودکان به ویروس کرونا حتما از آن استفاده کنند، ولی به طور کلی بهتر است کودکان در خانه بمانند و در اوضاع کنونی کمتر از در محیط هایی با تراکم جمعیت بالا حضور پیدا کنند.

منبع: میزان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها