کد خبر: 590863
تاریخ انتشار :

در گفتگوی نامه نیوز با ناصر ایمانی مطرح شد؛

همین الان ۱۵۰ نفر می‌توانند اعلام نامزدی کنند/در اصولگرایی احساس تکلیف برای ریاست‌جمهوری زیاد داریم/ می‌گویند پیروزی قطعی است چرا من رئیس‌جمهور نشوم

همین الان ۱۵۰ نفر می‌توانند اعلام نامزدی کنند/در اصولگرایی احساس تکلیف برای ریاست‌جمهوری زیاد داریم/ می‌گویند پیروزی قطعی است چرا من رئیس‌جمهور نشوم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : سال 96 اصولگرایان با وجودی که می دانستند راه سختی برای شکست حسن روحانی در پیش دارند اما خیلی پرقدرت به صحنه آمدند. جالب تر آنکه مدعیان هم کم نبودند و بیش از 20 نفر خود را در سطح رجل سیاسی تصور می کردند. حالا اصولگرایان خود را گفتمان قالب سیاسی می بینند و رئیس جمهور مستقری هم وجود ندارد که بخواهد سد راه آنها برای فتح پاستور باشد. بسیاری بر این تصور هستند که بیش 20 چهره اصولگرا به صحنه خواهند آمد.

ناصر ایمانی درباره تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به نامه نیوز گفت: در اصولگرایی همیشه کسانی را داریم که برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری احساس تکلیف می کنند و از این رو می خواهند به میدان رقابت پا بگذارند و شانس خود را محک بزنند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی 20 چهره اصولگرا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم افزود: معتقدم این دوره تعدد کاندیداها به نظرم بیشتر می شود. انتخاب رئیس مجلس دوره یازدهم نشان داد که واقعا امر به برخی ها مشتبه می شود و به جد می ایستند تا کاندیدای آن مسئولیت شوند، همین اتفاق زمان انتخابات ریاست جمهوری خواهد افتاد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به احتمال اصلاح قانون انتخابات در مجلس اظهار کرد: اگر ظرف چند ماه آینده این قانون بررسی مجدد شود، این مسئله می تواند شرایط را قدری برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سخت تر کند وگرنه براساس این قانون موجود همین الان 150 نفر می توانند نامزد انتخابات سال 1400 شوند.

وی با بیان اینکه حداقل 20 نفر از شخصیت های اصولگرا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی می کنند، افزود: این افراد هم خودشان را شایسته می دانند و هم چون فکر می کنند این دفعه پرنده خوشبختی قطعا روی شانه یک اصولگرا می نشیند، پیش خود می گویند چرا آن فرد ما نباشیم.

ایمانی تأکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال های 76، 84 و 92 در ایران نشان داد، نامزدی پیروز می شود که هیچ کسی فکر آن را نمی کرده است. به عبارت بهتر چون رقم خوردن نتیجه انتخابات کاملا غیرقابل پیش بینی است چه بسا قرعه فال به نام کسی در بیاید که خودش هم فکرش را نمی کرده است.

وی درباره مشی پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: پایداری در انتخابات مجلس یازدهم نیز در دقیقه 95 یعنی وقت های اضافه به ائتلاف اصولگرایان پیوست؛ البته کار عاقلانه ای را انجام داد وگرنه جایگاه کنونی را هم در مجلس نداشت اما با این وجود معتقدم اصول پایداری تغییر نکرده و بر مبنای همان اصولش عمل می کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: با توجه به اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری حدود 10 ماه زمان داریم، احتمالا در مجلس مقداری صف کشی ها مشخص تر شود بنابراین پایداری ممکن است احساس قدرت بیشتری در مجلس کند و به ائتلاف اصولگرایان برای تعیین نامزد نپیوندد.

وی افزود: البته اگر در ائتلاف اصولگرایان مانند سال 96 نامزدی تعیین شود که نظر پایداری هم بر حمایت از او باشد، توافق صورت می گیرد وگرنه احتمالش زیاد است که پایداری ها بخواهند نامزد دیگری را معرفی کنند.

ایمانی درباره کمک نتیجه تأییدصلاحیت نامزدها به اصولگرایان برای کم کردن تعدد نامزدهای شان در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: شورای نگهبان در مسائل سیاسی دخالت نمی کند، در مجموع با وجود تعدد نامزدها فکر می کنم کار شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداها در سال 1400 نسبت به گذشته ساده تر خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها