کد خبر: 590872
تاریخ انتشار :

مقصر اصلی بوی بد بدن شناسایی شد!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه "یورک"(York) با همکاری شرکت " یونیلیور"(Unilever) کشف کردند که احتمالا بوی بدن از زمان پیدایش اولیه انسان‌ها، وجود داشته است.

این محققان دریافتند که یک آنزیم که توسط باکتری‌های موجود در زیربغل انسان تولید می‌شود، بوی تند و تیز بدن را ایجاد می کند که ما آن بو را "بوی بدن" می‌شناسیم.

محققان این آنزیم را "آنزیم بوی بدن"( BO enzyme) نامیده‌اند و گفته‌اند که این آنزیم توسط باکتری "استافیلوکوکوس هومینیس"(Staphylococcus hominis) تولید می‌شود که محل زندگی آن زیر بغل است و از اجداد باستانی به ما ارث رسیده است.

این آنزیم باعث می‌شود مواد شیمیایی بدون بو در عرق بدن، تبدیل به موادی با بوی تند شوند. آنزیم "BO" به ترکیبات بی‌بو ساخته شده از غدد درون ریز می‌چسبد.

"گوردن جیمز"(Gordon James) گفت: این تحقیق واقعا چشمان ما را به حقیقت باز کرد و کشف این نکته جالب بود که آنزیم کلیدی ایجاد کننده بوی بدن را پیدا کنیم که تنها چند باکتری موجود در زیربغل است.

با شناسایی ترکیب ویژه بودار بدن، دانشگاهیان معتقدند که می‌توانند دئودرانت‌هایی تولید کنند که این آنزیم را خنثی و بوی بد بدن را ریشه‌کن کند.

"میشیل رودن"(Michelle Rudden) از دپارتمان زیست‌شناسی دانشگاه یورک اظهار کرد، حل ساختار این آنزیم به ما این امکان را داد که گام مولکولی در باکتری مشخص را پیدا کنیم که می‌تواند مولکول‌های بو را تولید کند.

این یک پیشرفت اساسی در درک چگونگی عملکرد بوی بدن است و به توسعه مهارکننده‌های هدف که تولید بوی بدن را متوقف می‌کنند،‌ منجر می‌شود. بدون اینکه در میکروبیوم‌های زیر بغل اختلالی ایجاد شود.

نتایج این پژوهش در مجله "Scientific Reports" انتشار یافت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها