کد خبر: 591089
تاریخ انتشار :

روش آموزش حفظ فاصله برای پیشگیری از کرونا به کودکان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر مریم خاکبازان افزود: به هر دلیلی که خانواده‌ها مجبور شدند کودکان را به بیرون از خانه ببرند، باید از ماسک برای کودکان بالای ۲ سال استفاده کنند و مراقبت‌های لازم را داشته باشند.وی اضافه کرد: والدین حتی‌المقدور از آوردن کودکانشان به خیابان، فروشگاه،‌ پارک، بانک و سایر مراکز خودداری نمایند تا خطر ابتلا به کرونا کاهش یابد.وی بیان کرد: خانواده‌ها باید واکسیناسیون به‌موقع کودکان را جدی بگیرند تا علاوه بر تقویت ایمنی بدن کودکان برای پیشگیری از کرونا،‌ مانع از همه‌گیری سایر بیماری‌های واگیردار شوند.

خاکبازان ادامه داد: آنان پیش از مراجعه، با مراکز بهداشتی تماس و نوبت بگیرند تا از تجمع در مرکز جلوگیری شود.وی با تاکید بر مراقبت از تغذیه کودکان، تاکید کرد: با توجه به این‌که ابتلا به کرونا در افراد چاق بیشتر از سایر افراد است،‌ خانواده‌ها باید مراقبت لازم از کودکانشان را داشته باشند تا به دلیل در خانه ماندن، اضافه وزن پیدا نکنند.وی افزود: باید مواد غذایی پرچرب را از لیست غذایی حذف و یا کم کرد، از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کرد و فعالیت بدنی کودکان را با حرکات ورزشی افزایش داد.

خاکبازان تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما، کمبود مایعات موجب ضعف بدن و زمینه‌ساز ابتلا به ویروس کرونا می‌شود، باید روزانه از به میزان کافی از انواع مایعات استفاده کرد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها