کد خبر: 591394
تاریخ انتشار :

این دارو کبد را زخم می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت بهداشت هند اعلام کرد: گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد برخی بیمارانی که با داروی رمدسیویر، که مهم‌ترین دارو برای درمان ویروس کرونا است، درمان شده اند به کبدشان آسیب وارد شده است. از همین رو، این وزارتخانه در نظر دارد به دلیل عوارض جانبی به صورت جدی در مصرف این دارو برای درمان مبتلایان به کووید ۱۹ تجدید نظر کند.

یک مقام ارشد در وزارت بهداشت هند بیان کرد: گزارش‌های زیادی از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به دست ما رسیده است که بیمارانی که با داروی رمدسیویر درمان شده اند به ناگاه شاهد افزایش الکالین فسفات، "آسپارتات ترانس آمیناز" و "آلانین ترانس آمیناز" در خون بوده اند که می‌تواند منجر به زخم در کبد شود. ما در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر در این زمینه هستیم. این عوارض دارویی موضوعی است که ما با دقت بسیار زیاد آن را بررسی خواهیم کرد.

داروی رمدسیویر برای نخستین بار از سوی گیلاد ساینس، غول داروسازی آمریکا به بازار عرضه شد. پس از بالا رفتن شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا، دولت این کشور استفاده از این دارو را برای درمان مبتلایان به کرونا در شرایط بحرانی تجویز کرد.

اکنون دولت هند می‌گوید در تجویز این دارو برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تجدید نظر جدی خواهد کرد.

مقامات هند اعلام کرده اند به بیمارانی که پیش‌تر از آسیب‌های کبدی رنج می‌برند داروی رمدسیویر تجویز نخواهد شد. این نخستین باری است که برای این دارو عوارض جانبی مرتبط با کبد مطرح می‌شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند در حال افزایش تصاعدی است. تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در این کشور به این ویروس آلوده شده‌اند. از این میان، بیش از ۳۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

دولت هند با همکاری دانشگاه آکسفورد در حال آزمایش یک واکسن موثر برای مقابله با ویروس کرونا است. دهلی نو امیدوار است در فصل پاییز و زمستان بتواند میلیون‌ها دوز از واکسن کرونا را برای ایمنی سازی عمومی در اختیار داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها