کد خبر: 592155
تاریخ انتشار :

دیاب: استعفای دولت لبنان را اعلام می‌کنم/ سیستم فساد فراتر از کشور است

دیاب: استعفای دولت لبنان را اعلام می‌کنم/ سیستم فساد فراتر از کشور است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از سایت النشره، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در سخنرانی خود در مقر دولت تاکید کرد: سیستم فساد ریشه در تمام بخش‌های دولت دارد و در این کشور تنیده شده و اکنون دریافته‌ایم فساد فراتر از کشور لبنان است و ما نمی‌توانیم از آن رهایی یابیم. یکی از نمونه‌های این فساد انفجار بیروت بود.

نخست وزیر لبنان اظهار کرد: برخی تنها ثبت نکات سیاسی و سخنرانی‌های مردمی و نابودی بقیه آثار کشور برایشان مهم است در واقع برخی خودشان مصیبتی برای ملت لبنان هستند.

دیاب تصریح کرد: پارادوکس آشکار این است که آنها چند هفته بعد از تشکیل دولت تلاش کردند بر سر دولت مصیبت وارد کنند و آن را مسؤول فروپاشی و هدر رفت‌ها و بدهی‌ کلی اعلام کنند.

او افزود: طبقه سیاسی سپرده‌های مردم را هدر داد و کشور را زیر بدهی گذاشت. ما در مصیبتی بزرگ هستیم و می‌بایست برای برون رفت از این مصیبتی که در آن هستیم همبستگی داشته باشیم.

دیاب تاکید کرد: کسانی هستند که واقعیت‌ها را وارونه نشان می‌دهند با فتنه زندگی می‌کنند، با خون مردم در مواقع کناره‌گیری تجارت می‌کنند.

او عنوان کرد: فساد برخی طرف‌ها در لبنان این مصیبت پنهان از هفت سال پیش را موجب شد. برخی هستند که تلاش کردند دولت را مسؤول فروپاشی مالی و اقتصادی نشان دهند اما آنچه برای ما مهم است نجات کشور است. ما برای این منظور بسیار تحمل کردیم اما سر و صداها متوقف نشدند.

نخست وزیر مستعفی لبنان برای تقدیم استعفای دولتش به کاخ بعبدا و دیدار میشل عون، رئیس‌جمهوری رفت. دولت حسان دیاب به عنوان دولت "پیشبرد امور" تا زمان تشکیل دولت جدید روی کار خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها