کد خبر: 592200
تاریخ انتشار :

کنکور برگزار می شود؟/ دو شرط وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری + جزئیات

کنکور برگزار می شود؟/ دو شرط وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره دلیل پیشنهاد سازمان سنجش برای تعویق یک ماهه کنکور سراسری گفت: تصمیم گیری در خصوص تعویق یک ماهه کنکور بر عهده ستاد ملی مدیریت کرونا گذاشته شد و برای این موضوع هم تصمیم گیرنده ستاد کروناست.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: هفته گذشته (یعنی دو هفته مانده به برگزاری کنکور سراسری ۹۹) پروتکل‌های بهداشتی که وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور‌ها اعلام کرد، تغییر کرد.

وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط جدید گذاشت

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم ادامه داد: وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط جدید گذاشت. یکی فاصله دو متر بود به این صورت که فاصله یک متر و ۲۰ حداقلی را ۲ متر تعیین کرد. شرط دوم نیز این بود که در مناطق گرمسیر نباید بیشتر از ۲۰ درصد فضا اشغال شود.

زرین آمیزی ادامه داد: پروسه برگزاری آزمون سراسری و پروتال بندی حوزه‌ها از دو هفته قبل از برگزاری کنکور شروع نمی‌شود بلکه سازمان سنجش از دو ماه قبل پروتال حوزه‌ها را باز می‌کند. هم اکنون دانشگاه‌ها و حوزه‌های اجرایی برگزاری آزمون این پورتال را پُر کرده اند و حتی در حد کلاس، سالن و دانشگاه ظرفیت دانشگاه‌ها بسته شده است. بر مبنای این ظرفیت‌ها چاپ سوالات و بسته بندی دفترچه‌های سوال انجام شده است.

او بیان کرد: اینکه در یک فاصله کم این شرط‌های ابلاغی وزارت بهداشت را اجرا کنیم، نیازمند وجود زیر ساخت‌های لازم است.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: سازمان سنجش به مسئولین وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کنکور ارشد و دکتری می‌توانیم کنکور سراسری را برگزار کنیم اما وزارت بهداشت مصر است که این پروتکل‌ها سختگیرانه باشد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تصریح کرد: بر اساس نظر سنجی سازمان سنجش از داوطلبان، رضایت داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی از داوطلبان کنکور دکتری بیشتر بود.

او با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها و مناطق توانایی اجرای این پروتکل‌ها را داشتیم، گفت: می‌توانستیم فاصله ۲ متر بین هر داوطلب را رعایت کنیم اما در برخی حوزه‌ها، فضای انجام این شرط را نداشتیم و باید فضای جدیدی را اضافه می‌کردیم و این امر در فرصت باقی مانده تا کنکور سراسری برای سازمان سنجش امکان پذیر نبود.

زرین آمیزی بیان کرد: به همین دلیل از وزارت بهداشت خواستیم که یا به سازمان سنجش زمان بدهند تا این پروتکل‌ها را اجرا کند و یا وزارت بهداشت در اجرای این شروط تخفیف بدهد که در نهایت وزارت بهداشت اعلام کردند که کنکور را به تعویق بیندازیم.

او درباره زمان اعلام نتایج با توجه به این تعویق گفت: اگر کنکور یک ماه به تعویق بیفتد و در اواخر شهریور برگزار شود؛ نتایج آبان ماه اعلام می‌شود. البته نمی‌توان اوایل و یا اواخر آبان را مشخص کرد، زیرا برخی از رشته‌ها مثل رشته‌های دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و آزمون عملی دارند.

۵۰ روز زمان برای اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری نیاز است

او تاکید کرد: اعلام نتایج، امری زمان بر است و حدود ۴۵ تا ۵۰ روز زمان نیاز داریم تا بعد از برگزاری کنکور بتوانیم نتایج نهایی را اعلام کنیم. زمان اعلام نتایج متناسب با تعویق زمان برگزاری کنکور به تعویق می‌افتد.

هنوز تعویق یک ماهه کنکور سراسری تصویب نشده است او در پایان گفت: هنوز تعویق یک ماهه کنکور سراسری تصویب نشده است باید این پیشنهاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا بررسی شود و مدت تعویق را اعلام کنند. احتمال اینکه این تعویق دو یا سه هفته هم باشد، وجود دارد، این امر به نظر ستاد کرونا بستگی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها