کد خبر: 592325
تاریخ انتشار :

ادعای برایان هوک درباره آینده روابط ایران و آمریکا/ ترامپ به دنبال توافق با ایران است

ادعای برایان هوک درباره آینده روابط ایران و آمریکا/ ترامپ به دنبال توافق با ایران است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، برایان هوک، نماینده پیشین و ناکام آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با "نیوزمکس" ادعا کرد که به آینده روابط ایران و آمریکا امیدوار است.

این مقام پیشین ایالات متحده که در آخرین ماموریت خود درخصوص متحد کردن دیگر کشورها برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شکست خورده، درخصوص تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران گفت: رئیس‌جمهور ترامپ کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است. ایران حالا با یکی از بدترین بحران‌های اقتصادی خود در ۴۱ سال اخیر مواجه شده است‌. فشار حداکثری ما باعث شده پول‌های زیادی به این دولت نرسد.

هوک‌ همچنین مدعی شد: ترامپ می‌خواهد به توافق جدیدی دست یابد تا جای توافق هسته‌ای شکست خورده را بگیرد.

ادعای لغو تحریم‌های غیرهدفمند

امروز سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش های خبرنگاران، ضمن رد خبر منتشره در برخی رسانه ها به نقل از یک منبع ناشناس در خصوص لغو موقت بخشی از تحریم های به اصطلاح غیرهدفمند، این قبیل اظهارات را خبرسازی های غیرواقعی دانست که مشخص نیست با چه اهدافی صورت می گیرد.

سید عباس موسوی افزود: اینکه شکست سیاست های تحریمی آمریکا موضوع مجادله اروپا و آمریکا باشد بعید نیست، اما آنچه به جمهوری اسلامی ایران مربوط می شود آن است که تحریم های یکجانبه آمریکا غیر قانونی و ظالمانه هستند و بر اساس برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، آمریکا موظف است کلیه تحریم هایی که با خروج خود از برجام مجددا اعمال کرده است را لغو و بلااثر نماید.

راهکارهای جدید روسیه برای حفظ برجام

وزیر خارجه روسیه نیز از ارائه راهکارهایی برای تداوم همکاری میان طرفین برجام خبر داد.

به گزارش اینترفکس، سرگئی لاوروف، روز سه‌شنبه پس از دیدار با همتای آلمانی خود، هایکو ماس گفت: از جمله مسائلی که روسیه و آلمان در آن همکاری فعال دارند، می‌توان به برنامه جامع اقدام مشترک اشاره کرد. اینجا ایده‌های بسیار زیادی توسط همکاران اروپایی‌مان ارائه شد. روسیه نیز در عوض پیشنهاداتی را ارائه داده که از نظر ما به تداوم همکاری‌ها میان امضاکنندگان کمک می‌کند. امیدوارم که در خصوص این راهکارها با جزئیات به بحث بپردازیم‌.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها