کد خبر: 592482
تاریخ انتشار :

4 کشته در حمله جنگنده‌ ترکیه به یک خودرو در شمال عراق

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع عراقی، شامگاه روز پنجشنبه، از هدف قرار گرفتن یک خودرو در روستای «شانکی» از توابع استان «دهوک» در شمال عراق خبر دادند.

پایگاه خبری شبکه «رووداو» به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که خودروی یادشده فاقد پلاک بوده و نیروهای امدادی پس از این اقدام در محل حادثه حاضر شدند.

«مشیر بشیر» بخشدار منطقه «زوایته» به رووداو در این خصوص گفت که حمله هوایی توسط جنگنده ترکیه صورت گرفته است و اطلاعات اولیه حاکی از آن است که چهارتن درپی این اقدام کشته شده‌اند؛ اما هویت آنها هنوز مشخص نشده است.

پایگاه خبری شبکه «السومریه» نیز با گزارش این حمله، امروز (جمعه)، به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گزارش داد که در حمله جنگنده ترکیه به خودروی یادشده هر چهارتن کشته‌ شده‌اند.

رووداو همچنین به نقل از برخی منابع نزدیک به «مقامات ترکیه» گزارش داد: «جنگنده ترکیه خودرویی را در دهوک منهدم کرده است که تروریست‌های حزب کارگران کردستان سرنشین آن بودند».

این اقدام در حالی صورت گرفته است که برخی منابع خبری عصر روز سه‌شنبه گزارش دادند در حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق چهار تن از نیروهای مرزبانی این کشور (دو افسر ارشد، دو سرباز) کشته شدند.

وزارت خارجه عراق در اعتراض به حمله روز سه شنبه ترکیه به شمال این کشور، سفر روز پنجشنبه (دیروز) وزیر دفاع ترکیه به بغداد را لغو و سفیر ترکیه را نیز احضار کرده بود.

روز گذشته همچنین «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق، با تأکید بر اینکه عراق توان پاسخگویی نظامی به تعرض‌های خارجی را دارد،‌گفت: «فرماندهی عملیات مشترک استفاده از خاک عراق را برای تصفیه‌حساب‌های شخصی مردود می‌داند و ترکیه باید مشکلاتش را خودش و به دور از خاک عراق حل و فصل کند».

وزیر خارجه عراق نیز در ارتباطی تلفنی با همتایان عرب خود خواستار تلاش‌های یکپارچه کشورهای عربی و اتخاذ موضع واحد در قبال ترکیه شد تا این کشور ضمن توقف حملات، نیروهای خود را از خاک عراق خارج سازد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها