کد خبر: 592483
تاریخ انتشار :

اتهام‌زنی فرمانده آمریکایی علیه دولت ونزوئلا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دریادار «کریگ فالر» فرمانده نیروهای نظامی ایالات متحده در آمریکای جنوبی در میزگردی با اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک ادعاهایی را علیه دولت ونزوئلا مطرح کرد.

وی مدعی شد «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا با کمک متحدانش از جمله کوبا، روسیه، چین و ایران، همچنان به عنوان تهدیدی برای آزادی دموکراتیک در کشورهای همسایه در آمریکای جنوبی است.

این فرمانده آمریکایی ادعا کرد: آمریکای جنوبی خانه چندین دموکراسی است که ارزش‌های مشترکی با آمریکا دارند و به لحاظ منابع از جمله سرمایه‌های فکری بشری غنی هستند. همه این‌ها مورد حمله قرار دارند. این‌ها در معرض حمله حلقه شرور تهدیدات هستند که مرکز آن ونزوئلاست.

او با این ادعا که بخش اعظم این تهدیدات، افزایش قاچاق مواد مخدر از ونزوئلاست، افزود: در مرکز این تهدید، جان‌هایی است که ما بدون ضرورت از دست می‌دهیم و این تضعیف دموکراسی است. این انتخابی است که مادورو انجام داده تا کشوری را که زمانی در حال پیشرفت بود، به دیکتاتوری فعلی بکشاند.

او در ادامه ادعاهایش، دولت ونزوئلا را به استفاده از بحران همه‌گیری کرونا برای افزایش قدرت خود و سرکوب بیشتر مردم متهم کرد.

پیش از این «جیمز استوری» دیپلمات سابق آکردیته آمریکا برای ونزوئلا و نامزد جانشینی «الیوت آبرامز» نماینده سابق واشنگتن در امور کاراکاس که برای کسب تایید صلاحیت از کنگره آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا حاضر شده بود گفت: «مطمئنا با اقداماتی که ما اتخاذ کرده‌ایم، هزینه برای "بازیگران بد"، بازیگران شرور در حوزه ونزوئلا را افزایش داده‌ایم. ما همچنین راههای دیگری نیز برای این اقدام به کار خواهیم گرفت.»

استوری در زمان سفارت خود به دلیل تعلیق فعالیتهای سفارت آمریکا در کاراکاس در کلمبیا مستقر بود که به آن سفیر آکردیته می‌گویند. کلمبیا از کشورهای متحد آمریکا برای برکنار نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا از قدرت است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، علی‌رغم تلاش‌های شدید آمریکا و متحدانش برای ساقط کردن مادورو، وی همچنان در قدرت است و از حمایت کامل ارتش این کشور نیز برخوردار است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها