کد خبر: 592485
تاریخ انتشار :

واکنش حماس به توافق ابوظبی و تل آویو

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از العهد، جنبش حماس در بیانیه ای به توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

حماس بیان کرد: این اقدام بزدلانه به مثابه تجاوز آشکار به حقوق دینی، قومی، ملی و تاریخی فلسطین است. این خنجری خائنانه در پشت ملت فلسطین و مقاومت آن است. این تلاشی مذبوحانه با هدف تاثیرگذاری بر روند مبارزاتی و مقاومتی ملت فلسطین است؛ ملتی که هدفش، بیرون راندن و شکست اشغالگر و احقاق حقوق ملی ثابت است.

در بیانیه حماس آمده است: این توافق به مثابه خروج از توافق عربی و اسلامی و ضربه به امنیت قومی عربی است. این به مثابه به چالش طلبیدن اراده ملتهای عربی و اسلامی است. این توافق، در راستای روابط مشکوک امارات و رژیم صهیونیستی است که نمود آن، در چند مقطع هویدا بود؛ از جمله حضور حاکمان امارات در مراسم اعلام طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن.

حماس با بیان اینکه این اقدام، پایان مسیر فروپاشی و سقوط نژادی، ملی و اخلاقی حکام امارات است، افزود، این حاکمان چیزی جز شکست و خواری به دست نخواهند آورد؛ زیرا این دشمن، هیچگاه یار و یاور کسی نبوده و به زودی پی خواهند برد که خروج از آغوش ملتهای مسلمان و عربی و پناه بردن به دامان صهیونیستها، خودکشی سیاسی و ملی است.

این جنبش فلسطینی با اشاره به ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی در برابر گروههای مقاومت اعلام کرد: مقاومت فلسطین اوهام اشغالگران را بر باد داده است و آنها را مجبور به خروج زبونانه از غزه کرده است. چنین توافقاتی بر عمر این رژیم نخواهد افزود و از آن در برابر خشم و مبارزه ملت فلسطین محافظت نخواهد کرد و قطعا سرنوشت این رژیم، نابودی است.

در این بیانیه تأکید شده است: سرنوشت این توافق نیز مانند توافقهای گذشته، زباله‌دان تاریخ است و صفحه سیاهی در تاریخ حاکمان ابوظبی خواهد بود، ولی اینکه گمان شود، مشکلات کنونی فلسطین و محاصره ملت این کشور باعث خواهد شد، عادی‌سازی روابط امکان پذیر شود، یک توهم است که به زودی ملت و مقاومت فلسطین، آن را از بین خواهند برد.

حماس از کشورهای اسلامی و عربی خواست که از ایستادگی ملت فلسطین و انزوا و بازخواست رژیم صهیونیستی حمایت کنند و هیچ گونه عادی‌سازی روابط را نپذیرند و از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی هم خواست که این گام عادی سازی را محکوم کنند به ویژه که برای آرمان فلسطین بسیار خطرناک است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها