کد خبر: 592598
تاریخ انتشار :

دستگیری یکی از سرکرده‌های داعش و دو معاون او

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت کشور عراق، امروز (شنبه - ۱۵ آگوست)، از دستگیری یکی از سرکرده‌های داعش و دو معاون او در استان نینوی خبر داد.

در بیانیه این وزارت‌خانه که در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: مسئول «هیأت قانون‌گذاری» داعش و دو تن از معاونانش در استان نینوی دستگیر شدند.

بنا بر این گزارش، با همکاری نیروهای اطلاعاتی استان نینوا در وزارت کشور، این انغماسی ملقب به «ابوخطاب» و از اعضای هیأت قانون گذاری داعش، دستگیر شد. وی در لشکر موسوم به «فرقان» داعش فعالیت می‌کرد و به عنوان «انغماسی انتحاری» با انغماسی‌ها فعالیت می‌کرد و پس از آن به عنوان یک قانون‌گذار در هیأت قانون‌گذاری داعش فعالیت می کرد.

انغماسی به فرد یا یگانی گفته می‌شود که کمربند انفجاری و سلاح سبک به‌همراه دارد و تا آخرین گلوله می‌جنگد و پس از پایان رسیدن گلوله‌هایش خود را منفجر می‌کند و تفاوت آن با نیروی انتحاری در این است که پیش از انتحار، با طرف مقابل درگیر می‌شود و نوعی نیروی انتحاری دو مرحله‌ای به شمار می‌رود.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که در این عملیات دو معاون ابوخطاب نیز دستگیر شدند. یکی از معاونان او ملقب به «ابومصعب» در اردوگاه‌های عمومی فعالیت می‌کرد و دیگری ملقب به «ابوسفیان» نیز در نینوی فعالیت داشت و این افراد در مناطق مختلف نینوی دستگیر شدند.

بنا بر این گزارش، این افراد در بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند که با گروه‌های جنایتکار در ارتباط بوده‌اند و در چندین عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی شرکت داشتند. تمامی اعترافات این افراد ثبت شده است و برای تکمیل تحقیقات به دستگاه قضایی تحویل داده شدند تا مجازات شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها