کد خبر: 593101
تاریخ انتشار :

ادعاي خنده دار ترامپ در مورد ايران و عراق

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ترامپ در حضور الکاظمی به پرداخت ادعاهایی برای توجیه اشغالگری های آمریکا در عراق پرداخت و گفت: «نیروهای کمی در عراق داریم، ولی آنها برای این در آنجا حضور دارند که اگر ایران اقدامی انجام دهد، کمک کنند.» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد کشورش در بسیاری از پروژه‌های استخراج نفت در عراق مشارکت می‌کند. او همچنین گفت که آمریکا حضور محدود نظامی خود در سوریه را حفظ کرده‌ و در آینده آن را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

مصطفی الکاظمی نیز در این کنفرانس خبری مدعی شد آمریکا به عراق در زمینه شکست داعش و سرنگونی صدام کمک کرده است. او گفت: «ما به دنبال ایجاد رابطه‌ای قوی با آمریکا هستیم که مبتنی بر منافع مشترک بین دو کشور و چشم‌انداز آینده‌ای بهتر برای مردم عراق و ایالات متحده باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آمریکا چه کمکی به عراق برای مقابله با «شبه‌نظامیان» و برقراری دموکراسی خواهد کرد، گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم این است که هر جا بتوانیم کمک می‌کنیم.» وی در ادامه تصریح کرد: «اما عراق یک کشور مستقل است که نخست‌وزیر و مقام‌های مسئول دارد که این کشور را اداره می‌کنند. ما مدت‌های مدید در عراق حضور داشته‌ایم. ما در آنجا بوده‌ایم و حالا داریم از آنجا خارج می‌شویم. به زودی عراق را ترک می‌کنیم. رابطه‌مان خوب است و توافق‌های نفتی عظیمی با عراق امضا می‌کنیم.»

شبکه سومریه عراق و خبرگزاری رسمی این کشور (واع) نیز گزارش دادند که دونالد ترامپ در این دیدار گفته است: «شمار زیادی از نیروهای خود را از عراق خارج کرده‌ایم و تنها تعداد خیلی کمی از سربازان ما در این کشور باقی مانده است». رئیس جمهور آمریکا در این دیدار همچنین گفته است که خروج نیروهای این کشور از عراق «سریع» خواهد بود و در بازه زمانی سه سال صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر خبرگزاری واع عراق همچنین از قول «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق نوشت که این کشور و آمریکا در خصوص تشکیل تیمی برای بررسی مکانیزم و جدول زمان‌بندی استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق به توافق رسیده‌اند. صحّاف در این باره گفت که دور دوم گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن در خصوص نحوه اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای اجنبی از خاک این کشور نیز اظهار داشت که ششم نوامبر سال میلادی جاری ( ۱۶ آبان) آغاز خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها