کد خبر: 593800
تاریخ انتشار :

حمله موشکی به عربستان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از "ترکی المالکی" سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ضمن تأیید حمله موشکی نیروهای انصارالله به این کشور مدعی شد: نیروهای مشترک ائتلاف موفق به رهگیری و انهدام یک فروند موشک شدند که از سوی حوثی‌ها به سوی شهر نجران شلیک شده بود. المالکی به جزئیات بیشتر این خبر اشاره‌ای نکرده است. کلیک کنید: جدیدترین عکس از خانه سوپر لاکچری الناز شاکردوست+ عکس و جزئیات یارانه نقدی 120 هزار تومان می شود + جزییات کامل

نیروهای مسلح یمن سوم تیرماه گذشته نیز در چهارمین عملیات «مقابله به مثل» که از آن با عنوان «تعادل بازدارندگی» یاد می‌شود، ریاض پایتخت عربستان را هدف موشکی و پهپادی قرار داده بودند.

عربستان پس از حدود تقریبا پنج سال از آغاز جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه‌تنها به اهداف خود دست نیافته، بلکه هزینه‌های زیادی را به اقتصادش تحمیل کرده است.

انصارالله پس از آن که عربستان توافق آتش‌بسی را که خود اعلام کرده بود، نقض کرد، حملاتش به مراکز حساس نظامی سعودی را از سر گرفته است.

از دو سال گذشته یمن توانسته در زمینه تولید سلاح‌های هوایی به پیشرفت قابل توجهی برسد که پیروزی‌های ارتش یمن و درماندگی دفاع هوایی عربستان را به دنبال داشته است.

نگاهی به افزایش توان موشکی و پهپادی یمن، نشان می‌دهد که یمنی‌ها از حدود سه سال پیش به تولید موشک‌های پیشرفته و نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) پرداخته‌اند اقدامی که موجب برتری نظامی در مقابله با تجاوز سعودی‌ها شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها