کد خبر: 594756
تاریخ انتشار :

روسیه سفیر آلمان را احضار کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری دولتی تاس، ماریا زاخارووا به خبرنگاران گفت: «گزا آندریاس فون گیر» سفیر آلمان در روسیه برای گفت وگو درخصوص وضعیت وبلاگ نویس الکسی نوالنی به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

وی افزود: ما از برلین انتظار داریم همه اطلاعاتی که در اختیار دارند از نتایج تحقیقات در آزمایشگاه ارتش آلمان گرفته تا برخی شواهدی که وزارت خارجه آلمان در اختیار دارد را ارائه کند.

زاخارووا گفت: انتظار داریم سفیر آلمان به میدان اسمولنسک (محل قرار گرفتن ساختمان وزارت خارجه روسیه) بیاید.

الکسی ناوالنی 18 روز پیش در حالی که از تومسک در سیبری به مسکو پرواز می کرد در هواپیما دچار حمله عصبی شدید شد و در حالی که به کما رفته بود در بیمارستانی در شهر اومسک سیبری بستری شد.

مقام‌های آلمانی به تازگی مدعی شدند که ناوالنی با ماده ای سمی به نام نوویچوک که دو سال پیش در مسمومیت سرگئی اسکریپال سرهنگ سابق روسی پناهنده به انگلیس و دخترش یولیا بکار گرفته شده بود، مسموم شده است.

بیمارستان چریته برلین در توئیتی خاطرنشان کرد: حال الکسی بهبود یافته و با تلاش پزشکان از کما خارج شده است.

در این توییت گفته شده است که ناوالنی دیگر به دستگاه تنفس مصنوعی وصل نیست.

بیمارستان چریته در مطلب توییتی خود گفته است: ناوالنی همچنین به صداها واکنش نشان می دهد اما هنوز زود است که پیامدهای مسمومیت وی در درازمدت ارزیابی شود.

به گزارش ایرنا، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرده که طرف روسی مدارک پزشکی در مورد وضعیت بیماری ناوالنی را ازطرف آلمانی دریافت کند.

ماجرای مسمومیت ناوالنی و انتقال او به بیمارستانی در آلمان، موجب بروز تنش هایی بین برلین و مسکو شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها