کد خبر: 594861
تاریخ انتشار :

جدیدترین موضع گیری خصمانه ریاض علیه تهران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از النشره، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب اعلام کرد: امیداریم که لبنان عافیت خود را به دست آورد و از حاکمیت خود پاسداری کند و خواسته‌های ملتش برای آینده‌ای بهتر و به دور از شبه نظامیان طایفه‌ای و دخالت‌های خارجی را برآورده سازد!

وی از ضرورت توقف آنچه توقف دخالت‌های خارجی در امور کشورهای عربی خواند، دم زد و گفت: نباید کشورها و جوامع ما به عرصه‌ای برای طرح‌های دیگران برای بسط نفوذ و توسعه به حساب امنیت و ثبات و وحدت کشورهای ما تبدیل شود!

وزیر خارجه سعودی با اشاره به اوضاع امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حساس و خطرناک و پیچیده جهان عرب از اهمیت و تقویت اقدام عربی مشترک سخن گفت و اعلام کرد: باوجود این بحران‌ها ما سر موضع خود در حمایت از فلسطین که از اشغال اسرائیل رنج می‌برد، هستیم!

وی که کشورش اجازه عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی اش را داده است، از ایستادگی در کنار ملت فلسطین و همه تلاش‌ها برای دست یابی به راهکار عادلانه برای حل مشکل فلسطین و تشکیل کشور مستقل بر آنها بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی دم زد.

وزیر خارجه عربستان گفت: ریاض حامی راهکار سیاسی برای بحران‌های سوریه، لیبی و سودان است. عربستان حامی وحدت و حاکمیت و تمامیت اراضی کشورهای عربی است و هر عاملی که ثبات منطقه را تهدید کند را نمی‌پذیرد.

در حالی که جنگنده‌های سعودی بمب بر سر ملت یمن می‌ریزند، فیصل بن فرحان اعلام کرد: ما حامی راهکار سیاسی در یمن بر اساس طرح خلیج فارس وقطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت هستیم و عربستان همه تلاش خود را برای حفظ حاکمیت یمن و امنیت وثبات آن به کار می‌گیرد!

وی در ادامه مدعی شد: جامعه بین المللی باید اهتمام بیشتری برای توقف شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران و حملات موشکی و پهپادی آنها علیه عربستان به عمل آورد.

وزیر خارجه سعودی در ادامه مواضع بی اساس و خصمانه علیه ایران ادعا کرد: یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها علیه جهان عرب اقدامات نظام ایران از طریق دخالت در امور داخلی ما و حمایت از شبه نظامیان مسلحی که هرج و مرج و خرابی در بسیاری از کشورهای عربی به بار می‌آورند، است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که به مسئولیت خود در قبال این اقدامات خصمانه و تهدید کننده امنیت و ثبات بین المللی، عمل کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها