کد خبر: 595475
تاریخ انتشار :

هتل شیراز کنار دروازه قرآن

هتل شیراز کنار دروازه قرآن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، گردشگران زیادی برای دیدن این دروازه دیدنی به این شهر سفر می‌کنند. نزدیکی دروازه قرآن به چندین مکان دیدنی دیگر و بازدید مسافران از خود این دروازه دیدنی، سبب شده است هتل‌های زیادی اطراف این دروازه ساخته شوند. ما درادامه در ارتباط با تاریخچه دروازه قرآن ، هتل بزرگ شیراز که نزدیکی دروازه قرار دارد و امکانات و موقعیت مکانی هتل توضیح بیشتری داده‌ایم. پس اگر قصد اقامت در هتل های شیراز را دارید، قبل از رزرو هتل خود، توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

هتل شیراز کنار دروازه قرآن

دروازه قرآن

دروازه قرآن تنها دروازه باقی‌مانده شیراز از زمان گذشته است. در قدیم، شهر شیراز شش دروازه معروف داشت که امروزه فقط یکی از آن‌ها به‌یادگار مانده‌ است. این دروازه جزو ارزشمندترین آثار تاریخی و مکان‌های باستانی شیراز محسوب می‌شود. موقعیت مکانی دروازه، در قسمت شمال‌شرقی شیراز قرار دارد. این دروازه بین دو کوه چهل مقام و بابا کوهی بنا شده است.

علت معروفیت این دروازه به‌نام دروازه قرآن، به‌دلیل وجود دو قرآن کریم بالای اتاقک‌های دروازه بود. امروزه این قرآن‌ها در موزه پارس قرار دارند و دیگر اثری از آن‌ها در دروازه اصلی نیست. نزدیکی این دروازه به مقبره خواجوی کرمانی و تفرجگاه گهواره دید از دیگر دلایل محبوبیت آن محسوب می‌شود. به‌دلیل مشهوربودن این دوازه، هتل‌های زیادی مانند هتل بزرگ شیراز یا هتل رویال شیراز، نزدیکی آن ساخته شده‌اند. ما درادامه به بررسی هتل بزرگ شیراز پرداخته‌ایم. پس اگر قصد رزرو هتل شیراز برای دیدن بنا‌های تاریخی این شهر مانند دروازه قرآن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این هتل را درنظر داشته باشید.

هتل بزرگ شیراز

یکی از پرطرفدارترین هتل های شیراز، هتل بزرگ شیراز است. این هتل پنج ستاره در سال ۱۳۹۲ شمسی بنا شده و روی کوه‌های شمال شرقی شیراز قرار دارد. این هتل نزدیک به دروازه قرآن است؛ به‌همین دلیل، معمولا آن را به هتل دروازه قرآن می‌شناسند. این هتل با معیار‌های یک هتل پنج ستاره، شامل ۱۳ طبقه می‌شود. یکی از ویژگی‌های مخصوص این هتل که سبب تمایز آن از سایر هتل‌های شیراز شده است را می‌توان داشتن بزرگ‌ترین رستوران گردان در ایران دانست. تصور بیدارشدن در اتاق‌های مدرن و لوکس این هتل، سفر شما را دل‌نشین‌تر و زیباتر می‌سازد. هتل بزرگ شیراز ۱۵۸ اتاق دارد و این امکان فراهم شده که ۳۵۰ نفر همزمان در این هتل اقامت داشته باشند. این هتل با انواع اتاق‌های کانکت، دو تخته تویین و دابل همراه با معماری زیبای نمای بیرونی خود، سبب جذب توریست‌های زیادی می‌شود. اتاق‌های کانکت شامل دو اتاق متصل به‌هم هستند که با یک درب در وسط، به هم مرتبط می‌شوند و بیشتر مناسب خانواده‌های چهار نفره است. اتاق‌های تویین شامل دو تخت یک نفره و اتاق‌های دابل شامل یک تخت دو نفره هستند. در همه اتاق‌ها، امکاناتی مانند تلویزیون، اینترنت، سشوار و چای‌ساز به‌صورت رایگان وجود دارد.

امکانات و موقعیت مکانی هتل

تصور بیدارشدن در اتاق‌های این هتل و دیدن نمای زیبای شهر شیراز از پنجره اتاق هتل، باعث تشویق مسافران برای اقامت در این هتل بی‌نظیر می‌شود. دلایل دیگری مانند داشتن امکانات رفاهی مدرن و نزدیکی هتل به مراکز دیدنی شهر شیراز، سبب شده مسافران هنگام رزرو هتل شیراز این هتل را در اولویت انتخاب خود قرار دهند.

امکانات هتل: اتاق‌های این هتل کاملا مجهز به انواع امکانات رفاهی و اینترنت رایگان هستند. علاوه‌برآن، هتل بزرگ شیراز استخر، سونا، جکوزی، باشگاه بدنسازی و امکانات صخره‌نوردی دارد که استفاده از آن‌ها برای مسافرانی رایگان است که در این هتل اتاق هستند. صبحانه و پارکینگ رایگان از دیگر مزیت‌های هتل بزرگ شیراز محسوب می‌شود. این هتل درطول ۲۴ ساعت شبانه‌روز پذیرای مسافران است.

موقعیت مکانی: فاصله این هتل تا ترمینال و فرودگاه شیراز با ماشین، کم‌تر از ۳۰ دقیقه است. همچنین با اقامت در این هتل، به‌دلیل نزدیکی به اکثر مراکز تجاری و بازار‌های معروف شیراز، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به آن‌ها برسید. این مراکز شامل مواردی مانند مرکز خرید آفتاب، مرکز خرید نگین فارس و مرکز تجاری خلیج فارس می‌شوند. از دیگر مکان‌های دیدنی نزدیک به این هتل آرامگاه شاعران معروف حافظ و سعدی است. پس اگر قصد دارید همه مکان‌های دیدنی شیراز را در کم‌ترین زمان ممکن ببینید؛ پیشنهاد می‌کنیم از میان هتل های شیراز ، هتل زیبای بزرگ شیراز را ازدست ندهید.

در مطلبی که خواندید، با یکی از هتل‌های نزدیک دروازه قرآن و امکانات بی‌نظیر آن آشنا شدید. آیا شما قصد رزرو هتل شیراز و سفر به این شهر توریستی را دارید؟ لطفا تجربه‌های سفر خود به شیراز را با ما به‌اشتراک بگذارید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها