کد خبر: 596181
تاریخ انتشار :

نماینده محجبه کنگره خطاب ترامپ: "تو کشور را مثل یک بچه ۸ ساله اداره می‌کنی!"

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اظهارات نژادپرستانه، نفرت‌انگیز و ناقض ارزش‌های اخلاقی و انسانی "دونالد ترامپ" دشوار است و بیان اظهاراتی با این ماهیت قبل از ورود ترامپ به عرصه سیاست در ایالات متحده، جرم و جنایت تلقی می‌شد.

واضح است که آمریکا در بحرانی به‌سر می‌برد که از سیاست فراتر رفته و موجودیت و دوام جامعه آمریکایی را تهدید می‌‌کند. زمانی‌که جامعه‌ای به رئیس‌جمهورش اجازه می‌دهد که به شهروند و عرق وطنی آن نگاهی نژادپرستانه داشته باشد و در تعریف و توصیف آن از بدترین اصطلاحات موجود در قاموسش و نیز از زشت‌ترین توهین‌ها استفاده کند، این بدان معناست که آن جامعه بیمار است و هر لحظه ممکن است سقوط کند.

روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا با حمله به "ایلهان عمر" از اینکه وی درباره چگونگی اداره این کشور اظهار نظر می‌کند، گلایه کرده و به این نماینده محجبه دموکرات که قبلا یک پناهجوی سومالیایی بوده گفت: "تو برای کشوری که از آن آمدی چه کردی؟ " ترامپ درباره ایلهان عمر گفت: "آنها می‌گویند که به خاطر او قرار است در ایالت مینه‌سوتا برنده شویم. او دارد به ما می‌گوید که چطور کشورمان را اداره کنیم. از آنجایی که آمدی چه کردی؟ کشورت چه می‌کند؟" ایلهان عمر سریعا به این اظهارات تند و توهین‌آمیز ترامپ علیه خودش در تجمع انتخاباتی در پنسیلوانیا واکنش نشان داده و در توئیتر نوشت: "اول از همه اینجا کشور من است و من نماینده مجلسی هستم که تو را استیضاح کرد. در درجه دوم من وقتی هشت سال داشتم از یک جنگ داخلی فرار کردم. یک بچه هشت ساله کشوری را اداره نمی‌کند هر چند که تو داری کشور ما را مثل یک بچه هشت ساله اداره می‌کنی ." موضوع قابل توجه این‌که هر چند ایلهان عمر از ترامپ 36 سال کوچک‌تر است ولی به خودش اجازه نداد وارد باتلاق نژادپرستی و بی‌عدالتی ترامپ شود.

بالاخره اینکه اگر رئیس‌جمهوری کشوری بداند که این اظهارات کاملا نژادپرستانه او گوش شنوا و حامی ندارد، چنین سخنانی را بر زبان نمی‌راند. چگونه ممکن است رئیس‌جمهور کشوری که نقش مهاجران در شکل‌گیری آن کاملا مشهود است، به ملیت شهروند مهاجری که از سومالی آمده، توهین کند؟! کاملا مبرهن است که نژادپرستی منحصر به شخص ترامپ نیست بلکه این یک بیماری خطرناک انسانی و اجتماعی است که طیف عظیمی از جامعه آمریکایی به آن دچار شده است در غیر این‌صورت یک دیوانه نژادپرست هرگز نمی‌توانست به کاخ سفید راه یابد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها