کد خبر: 596697
تاریخ انتشار :

آماده‌سازی نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا برای سناریوی تساوی آرای الکترال

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بنابر گزارش‌ها، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قانون‌گذاران این حزب را برای احتمال تساوی آرای الکترال کالج بین دو نامزد انتخابات پیش‌رو و در نتیجه محول شدن تصمیم درباره نتیجه انتخابات به مجلس نمایندگان آماده می‌کند.

به گزارش نشریه آمریکایی «پولیتیکو»، پلوسی روز یکشنبه در نامه‌ای به دموکرات‌های مجلس در این خصوص هشدار داد و نوشت چنین سناریویی هیات‌های نمایندگی هر یک از ۵۰ ایالت آمریکا در مجلس را که فقط یک رای در این روند دارند شامل می‌شود و دموکرات‌ها را مجبور خواهد کرد استراتژی خود را پیش از سوم نوامبر (روز انتخابات) تغییر بدهند.

پلوسی در این نامه نوشت: قانون اساسی می‌گوید یک نامزد باید (رای) اکثریت هیات‌های نمایندگی ایالتی را برای پیروزی کسب کند و ما باید اکثریت هیات‌ها را کسب کنیم یا مانع جمهوری‌خوان از کسب اکثریت شویم.

تساوی در آرای الکترال کالج می‌تواند در نتیجه چند سناریو ایجاد شود، از جمله آن‌ها، به دست نیاوردن ۲۷۰ رای الکترال به دلیل مجموع آرا یا در نتیجه الکتورهای «بی‌اعتقاد» یا الکتورهایی است که به نفع نامزدی که در ایالت آن‌ها پیروز شده، رای نمی‌دهند.

از سال ۱۹۶۸ هیچ الکتوری به نامزدی که در جایگاه دوم در ایالت آن انتخاب‌کننده قرار گرفته، رای نداده است. اما در سال ۲۰۱۶ چندین الکتور از دادن رای انصراف دادند که تعدادشان به شکلی غیرمعمول بالا بود.

جمهوری‌خواهان در حال حاضر کنترل کلی ۲۶ هیات نمایندگی ایالتی را در مقابل ۲۳ هیات تحت کنترل دموکرات‌ها، در دست دارند. هیات پنسیلوانیا بین دو حزب به طور مساوی تقسیم شده است. اما هر دوی این اعداد می‌توانند در ماه نوامبر به شدت تغییر کنند زیرا کل ۴۳۵ کرسی نمایندگان دارای حق رأی در مجلس، در معرض انتخاب قرار می‌گیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها