کد خبر: 596809
تاریخ انتشار :

استقبال ایران از توافق انصار الله با دولت مستعفی یمن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با استقبال از توافق انصارالله یمن با دولت مستعفی یمن در زمینه تبادل اسراء، دو طرف را به اجرای هر چه سریع‌تر این توافق دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران این توافق را گامی در راستای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز بحران کنونی یمن می داند و این توافق نشان داد گفت‌وگوهای یمنی - یمنی تنها راه حل مشکلات کنونی این کشور است.

خطیب زاده ابراز امیدواری کرد با نتیجه بخش بودن این توافق و‌ تداوم روند آزادسازی سایر اسرای باقیمانده، زمینه برقراری گفت‌وگوهای سیاسی یمنی - یمنی فراهم و منجر به توقف جنگ و تجاوز در این کشور شود.

رسانه‌ها شنبه شب از توافق دولت مستعفی و دولت نجات ملی یمن برای آزادی بیش از هزار اسیر در مذاکرات سوئیس خبر دادند و «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز یکشنبه رسما اعلام کرد که دو طرف یمنی بر سر آزادی صدها اسیر از نیمه اکتبر توافق کرده‌اند.

گریفیتس در ادامه گفت، در این توافق که با نظارت سازمان ملل انجام می‌شود ۶۸۱ اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابل ۴۰۰ اسیر از طرف مقابل از جمله ۱۴ نفر از عربستان سعودی و ۴ سودانی آزاد می‌شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها