کد خبر: 596873
تاریخ انتشار :

عضو شورای مرکزی کارگزاران: همه ما باید از مردم عذرخواهی کنیم

عضو شورای مرکزی کارگزاران: همه ما باید از مردم عذرخواهی کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، جهانبخش خانجانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره اظهارات اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که خواهان عذرخواهی اصلاح طلبان از مردم شده بود، اظهار کرد: آقای بادامچیان به لحاظ سابقه سیاسی و سن و سال قابل احترام هستند، اما به لحاظ تحلیل‌های غلطی که در این سال‌ها ارائه کرده، قابل نکوهش است. او سال‌ها پیش گفت که اصلاحات مرد، اما بعد متوجه شد که جریان خودش دچار این وضعیت شده است.
وی ادامه داد: اگر تحلیلگر منصفی باشیم باید بپذیریم که اصلاح طلبان در دوره‌هایی که مسئولیت داشته اند از تراز بالایی از عملکرد مطلوب برخوردار بودند. در دولت میرحسین موسوی، مرحوم هاشمی و محمد خاتمی عملکرد اصلاح طلبان مناسب و معقول و در عین حال در حد متوسط به بالا بوده است و عملکرد دولت روحانی را نباید صرفا به حساب اصلاح طلبان نوشت. روحانی در شرایطی ریاست جمهوری را در اختیار گرفت که تعداد زیادی از اصلاح طلبان تاثیرگذار با ممنوعیت و محدودیت مواجه بودند.
این فعال سیاسی همچنین گفت: صرف نظر از انتقادات جدی به دولت روحانی، مشکلات کشور مربوط به شخص روحانی، دولت او و اصلاح طلبان نیست، بلکه ساختار رفتار حاکمیت به گونه ایست که برای حفظ ارزش‌های نظام، اقداماتی انجام می‌شود که برای ما محدودیت‌های ایجاد می‌کند.
خانجانی در ادامه با اشاره به اینکه اظهارات بادامچیان فرار رو به جلو است، خاطرنشان کرد: هر دانش آموخته سطح نازل سیاسی می‌داند که مشکلات ربطی به دولت روحانی ندارد بلکه مربوط به موانع داخلی و خارجی دولت است.
وی همچنین اظهار کرد: اگر قرار به عذرخواهی باشد باید اول بادامچیان به واسطه دولت احمدی نژاد از مردم عذرخواهی کند که در آن هشت سال کشور در مسیر تحریم قرار گرفت. نحله فکری بادامچیان بود که احمدی نژاد را آورد و باید بابت این عذرخواهی کنند. تحریم‌ها و مشکلات سیاسی و اقتصادی ناشی از عملکرد غلط دولت احمدی نژاد بود پس ابتدا بادامچیان از مردم بخاطر حمایت از دولت احمدی نژاد عذرخواهی کند تا در مرحله بعد دور هم بنشینیم و بررسی کنیم دولت روحانی و اصلاح طلبان تا چه اندازه مقصر هستند.
وی در پایان با بیان اینکه نباید مشکلات کشور را بر دوش یک جناح بینداریم، گفت: همه ما و کل حاکمیت باید از مردم عذرخواهی کنیم که نتوانسته ایم وعده‌های نظام و انقلاب را محقق کنیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها