کد خبر: 596930
تاریخ انتشار :

بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در پی حمله راکتی چهارشنبه‌شب به اطراف پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «اربیل» در منطقه کردستان عراق، فرماندهی عملیات مشترک ارتش این کشور، بیانیه‌ای صادر کرد و درباره این حمله توضیح داد.

پایگاه نظامی «الحریر» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق قرار دارد و میزبان نظامیان تروریست آمریکایی است.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «موازین» عراق منتشر شد، آمده است: یک گروه تروریستی، چهارشنبه شب، با چندین راکت، استان اربیل را هدف قرار داد و منبع شلیک، یک راکت‌انداز بود که بر روی یک خودرو از نوع کیا نصب شده بود. این راکت‌ها به سوی شمال غرب اربیل و نزدیک برخی روستاها شلیک شد و دو راکت به نزدیکی اردوگاه آوارگان «حسن شامی» اصابت کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: راکت‌های مذکور از دره «ترجله» واقع در شهرستان «الحمدانیه» در استان نینوی شلیک شده و خسارات قابل ذکری وارد نکرده است و خودرویی که از آن این راکت‌ها شلیک شده، آتش گرفته و سوخته است.

در ادامه این بیانیه آمده است که به دستور مقامات عالی‌رتبه، فرمانده نیروی مسئول این منطقه که از آن راکت‌ها شلیک شده‌، دستگیر و تحقیقات فوری درباره این امر آغاز شده است.

از سوی دیگر، تیپ ۳۰ در سازمان الحشد الشعبی عراق، امروز (پنج‌شنبه - ۱ اکتبر) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بر خلاف اتهام‌زنی‌ها، الحشد الشعبی هیچ ارتباطی با شلیک راکت‌ به سوی استان اربیل ندارد.

«سامی بکداش» مسئول رسانه‌ای تیپ ۳۰ الحشد الشعبی اعلام کرد: منطقه‌ای که از آن راکت‌ها شلیک شده میان ما و ارتش عراق مشترک است و یک منطقه مرزی است و نیروهای پیشمرگه نیز بسیار به آن نزدیک هستند و یک منطقه باز کشاورزی و زراعتی محسوب می‌شود. از زمان شلیک راکت‌ها ما عملیاتی را برای یافتن عاملان این اقدام آغاز کردیم اما تا به این لحظه به چیزی دست نیافته‌ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: الحشد الشعبی هیچ ارتباطی با شلیک این راکت‌ها ندارد و چنین اقداماتی به ضرر الحشد و جایگاه و اعتبار آن است و ما چنین اقدامی نکرده و نخواهیم کرد و عملیات برای یافتن عاملان این اقدام همچنان ادامه دارد.

وزارت داخلی منطقه کردستان عراق نیز طی بیانیه‌ای درباره حمله راکتی به اربیل اعلام کرد: در ساعت ۲۰:۳۰ چهارشنبه ۳۰ سپتامبر، ۶ راکت به سمت فرودگاه بین‌المللی اربیل شلیک شده که «خوشبختانه به اهداف خود اصابت نکرده و هیچ خسارتی نداشته است».

در این بیانیه ضمن محکومیت این اقدام، تأکید شده که تحقیقات درباره این حمله ادامه دارد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها