کد خبر: 597285
تاریخ انتشار :

لاوروف: روسیه با ایران و ترکیه در زمینه تحولات قره باع در ارتباط است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه، روز دوشنبه در نشستی با نمایندگان انجمن تجارت اروپایی در روسیه اظهار داشت: اگر بخواهیم در ارتباط با قره باغ صحبت کنیم ما در این موضوع با طرف ارمنی؛ آذری، ترکیه و ایران به عنوان همسایگان در تماس هستیم. طی روزهای اخیر تنش‌ها بر سر منطقه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل "حق تعیین سرنوشت" خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است. لاوروف: تحریم های جدید غرب را بی پاسخ نخواهیم گذاشت لاوروف همچین اشاره به اینکه اتحادیه اروپا در حال اعمال محدودیت‌های جدید برای دسترسی کالاهای روسیه به بازار این اتحادیه است، کفت: «البته این اقدام اروپا بی‌پاسخ نخواهد ماند.» مسکو با محدودیت های احتمالی جدید برای دسترسی کالاهای روسی به بازار اتحادیه اروپا کنار نخواهد آمد.

وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که رژیم تحریم های اتحادیه اروپا با اتهام نقض حقوق بشر در رابطه با ناوالنی اعمال خواهد شد.

به عقیده مقامات روس؛ «الکسی ناوالنی» وبلاگ نویس روس و منتقد اصلی پوتین که مدتی در بیمارستانی در آلمان بستری بود، به اهرم فشار کشورهای غربی بر روسیه با متهم کردن مسکو به مسموم کردن وی تبدیل شده است.

تنش میان روسیه و اوکراین که از سال ۲۰۱۴ به دلیل الحاق کریمه به روسیه آغاز شده است با احداث این پل در دریای آزوف در شمال دریای سیاه به اوج خود رسید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها