کد خبر: 597869
تاریخ انتشار :

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به فارس/ تعطیلی برخی صنوف

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالرضا قاسمپور عنوان کرد: با توجه به افزایش آمار تعداد مبتلایان و بیماران بستری کووید ۱۹ طی روزهای اخیر در فارس، با تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا، از روز چهارشنبه محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: فارس اکنون در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارد و برای جلوگیری از قرمز شدن شرایط، تدابیری از ۲۳ مهرماه به مدت 10 روز اجرایی خواهد شد و طی مدت اعلام شده، شاهد افزایش بازرسی و نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح‌های عمرانی و ادارات خواهیم بود.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونا فارس از تعطیلی آموزش‌های حضوری در مدارس، دانشگاهها، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه روزی، زبان سراها، کتابخانه‌ها و… خبر داد و گفت: در این مراکز تنها آموزش غیر حضوری دنبال خواهد شد.

قاسم‌پور همچنین از تعطیلی استخرهای سرپوشیده، سینماها، موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و بازی‌های پربرخورد طی بازه زمانی اعلام شده خبر داد و عنوان کرد: بر اساس مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور استاندار فارس در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است.

او، برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی ممنوع دانست و تاکید کرد: در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، مصوب شده تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها، قهوه خانه‌ها واحدهای از چهارشنبه ۲۳ مهرماه به مدت یک هفته تعطیل شوند و رستوران‌ها و فست فودها تنها به صورت بیرون بر ارائه خدمت کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: اکیپ ویژه نظارت که از قبل راه‌اندازی شده بر وضعیت حمل ونقل عمومی، پایانه‌های مسافربری، بخش‌های اداری و غیراداری دستگاه‌های اجرایی به شدت نظارت خواهند داشت و با افراد و مدیران درهر پست و منصب که مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

قاسمپور یادآور شد: این برنامه با همکاری بازرسی استانداری فارس، واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، سازمان صمت، شهرداری، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی اجرایی می‌شود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها