کد خبر: 598228
تاریخ انتشار :

ضرغامی در انتخابات 1400 حاضر می شود؟

ضرغامی در انتخابات 1400 حاضر می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، گمانه‌زنی‌های فراوانی برای حضور آقایان سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به گوش می‌رسد؛ گمانه‌زنی‌هایی که شاید به مرور زمان درست از آب در بیایند، شاید هم در حد همان گمانه‌زنی باقی بمانند.

اما در این میان، فردی وجود دارد که گمانه‌زنی‌های انتخاباتی مربوط به او هر روز دست‌‎خوش تغییرات می‌شود و در نگاه اول هم نمی‌توانیم متوجه شویم که حضور او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تا چه اندازه صحت دارد؛ صحبت از عزت الله ضرغامی است.

تصمیمی که دقیقه ۹۰ گرفته شد!

ضرغامی از سال ۱۳۸۳ به مدت ۱۰ سال بر صندلی ریاست سازمان صدا و سیما تکیه زد و در حال حاضر هم به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌کند؛ اما ششم تیر امسال بود که رئیس دفتر ضرغامی یعنی عیسی بخشی اسدزاده در واکنش به حضور او در عرصه انتخابات اعلام کرد که ضرغامی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌آید و برنامه‌ای هم ندارد.

البته شائبه‌های انتخاباتی ضرغامی تنها در انتخابات آینده خلاصه نمی‌شود، زیرا این شائبه‌ها در سال ۹۶ هم مطرح شده بود که خودش در همان روزها تکذیب کرد، این حواشی و موضوعات متنوع نشان می‌دهد که ضرغامی انتخابات را با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد و تناقضات و یک بام و دو هواهای ضرغامی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری، گویا تمامی ندارد. حالا حدود ۳ ماه از اظهار نظر رئیس دفتر ضرغامی مبنی بر عدم ورود او به میدان انتخابات می‌گذرد و خبر جدیدی دست به دست در حال چرخیدن است، خبری که محتوای آن با صحبت‌ها و مواضع ضرغامی از زمین تا آسمان فاصله دارد.

ضرغامی می‌آید، ضزغامی نمی‌آید؛ مسئله این است

عزت الله ضرغامی ۱۹ مهرماه در برنامه «رو در رو» در خصوص احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد که اتفاقاً صریح‌ترین حرف را در این قصه من زده ام و گفته‌ام که در نیمکت جمهوری اسلامی برای هر کاری از جمله ریاست جمهوری آماده هستم، همچنین او معتقد است که نه پوششی، نه داربستی و نه اجاره‌ای هستم و عضو هیچ حزب، گروه، قبیله و سازمانی هم نیستم.

در حال حاضر که ضرغامی از حضور خود در عرصه انتخابات به قطعیت خبر داده، سوال اینجاست که چرا تا چند وقت پیش این مقام مسئول از صحبت و اظهار نظر درباره حضور خودش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دوری می‌کرد، اما حالا به گفته خودش سرباز نظام است و اگر احساس مسئولیت کند یا به او تکلیف شود، برای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌آید؟

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا ۲۰ مهر در واکنش به اعلام آمادگی ضرغامی برای انتخابات ریاست جمهوری در حساب توئیتری خود نوشت که قصه آقای ضرغامی ۵۰ درصدش حل است، اما ۵۰ درصد بقیه‌اش یعنی مردم چه؟ آن ۵۰ درصد هم حل است؟ آرزو بر جوانان عیب نیست. ضرغامی هم جوان نیست!

ضرغامی در دایره اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان؟

ضرغامی زمانی که در منصب رئیس سازمان صدا و سیما بود جزو یکی از نیروهای اصولگرا به شمار می‌آمد و سعی می‌کرد نیم‌نگاهی هم به اصلاح‌طلبان داشته باشد یا در مقاطع مختلف سعی می‌کرد خود را نیرویی میانه‌رو که صرفا منافع ملی برایش مهم است جلوه دهد.

اما او پس از اینکه از مسئولیت سازمانی خود فاصله گرفت، طی مصاحبه‌ای تاکید کرد که دیگر اصلاح طلب و اصول گرا دِمُده شده و چند سال است از این خط بندی عبور کردیم، چه بسیار افرادی که خود را در جریان اصولگرایی معرفی می کنند، اما در واقع نسبتی با اصولگرایی نداشته‌اند؛ این در حالی است که ضرغامی گاها دست به انتقادهایی نرم از اصولگرایان هم زده؛ اما هیچ‌گاه رفتاری از او سر نزده ‌که نشان دهد از گروه اصولگرایان جدا شده است.

حالا هنوز چراغ حمایت این ۲ جناح از رئیس سابق صدا و سیما خاموش است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این گزینه انتخاباتی تا چه اندازه مورد حمایت و البته استقبال اصولگرایان و اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرد، این چراغ و علامت سوال تا چند ماه دیگر روشن می‌شود تا مردم بدانند برای آینده خودشان دقیقا به چه فرد سیاسی از کدام جناح قرار است رای بدهند.

در این راستا، حمیدرضا ترقی و فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد که حق هرکسی است که خودش را توانا در انتخابات ریاست جمهوری بداند؛ اما اینکه مردم چه مقدار نسبت به آن گزینه انتخاباتی در سطح کشور شناخت داشته باشند مسئله بسیار مهمی است. او بر این باور است که حضور ضرغامی در حدی نبوده که مردم نسبت به آن شناخت عمیقی داشته باشند و تنها مسئولیت در سازمان صدا و سیما نمی‌تواند رای‌آور باشد؛ زیرا انتخابات درست نیاز به گفتمان مناسب برای مطالبات مردم دارد.

ضرغامی مدل ۱۳۸۳ با ضرغامی مدل ۱۴۰۰ چقدر متفاوت است؟

حدود ۷ ماه به روز سرنوشت‌ساز برای نامزد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری باقی مانده و باید ببینیم که برنامه‌ها و تدابیر ضرغامی از سال ۱۳۸۳ که رئیس سازمان صدا و سیما بود تا به امروز چه مقدار دچار تغییر شده است؟ زیرا وضعیت جامعه از آن روز‌ها تا همین امروز تغییرات بسیار زیادی داشته؛ همچنین بعید است که ضرغامی با همان روحیه و رفتار سیاسی ۱۶ سال پیش خود وارد عرصه انتخابات شود، انتخاباتی که نیازمند نقشه راه اصولی و دقیق برای ۴ سال آینده است.

حالا شمارش معکوس برای ارائه برنامه و وعده‌های ضرغامی آغاز شده و معلوم نیست که این نامزد انتخاباتی با چه فکر و اندیشه‌ای در مسیر پاستور قرار می‌گیرد؛ آیا اصلا ضرغامی به کارزار اتنخابات ریاست جمهوری می ‌آید یا نمی آید. باید نشست و منتظر ماند؛ زیرا سیب انتخابات ریاست جمهوری فعلا روی هوا چرخ می خورد و تا به زمین برسد هزاران چرخ دیگر در راه است

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها