کد خبر: 598298
تاریخ انتشار :

کاهش قیمت خودرو ؛ فعلا خریداری در بازار وجود ندارد

کاهش قیمت خودرو ؛ فعلا خریداری در بازار وجود ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روز چهارشنبه با افزایش صد تومانی قیمت دلار و معامله آن با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان برخی تحلیلگران مدعی بودند که بازارهای موازی دلار همچون قیمت خودرو، طلا و سکه افزایش خواهد یافت؛ این در حالی است که ظرف یک هفته گذشته قیمت خودروهای ایرانی بین چهار تا پنج میلیون تومان ارزان شده است؛ چراکه به گفته فیروز نادری، فعال بازار خودرو، با افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها دیگر تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد.

نادری در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو بعد از ماه صفر ارزان خواهد شد گفت: قیمت تمام خودروهای ایرانی ظرف یک هفته گذشته بین چهار تا پنج میلیون تومان ارزان شده است. پیش‌بینی می‌شود چنانچه وضعیت بازار خودرو به همین منوال راکد بماند قیمت خودروها دوباره روند نزولی را طی خواهد کرد. فیروز نادری افزود: با ثبت‌نام مجدد خودروسازان وضعیت بازار خودرو راکد مانده است. فعلا خریداری در بازار وجود ندارد اما این روزها متقاضی فروش خودروهای ایرانی در بازار زیاد شده است.

او با اشاره به افزایش فسخ معاملات خودرو اظهار کرد: خرید و فروش خودروهای خارجی فعلا متوقف است؛ این در حالی که فسخ معاملات خودروهای خارجی و داخلی در بازار زیاد به چشم می‌خورد.

نادری درباره قیمت برخی از خودروها این طور گفت: روند قیمت خودروهای داخلی به سمت ارزان شدن است. به عنوان مثال هفته گذشته ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۲۶۰ تومان معامله می‌شد این در حالی است که امروز این خودرو با قیمت ۲۵۲ میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین پرشیا هم هفته گذشته ۲۷۲ میلیون تومان فروخته شد اما قیمت واقعی آن در این هفته حدود ۲۶۸ میلیون تومان است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها