کد خبر: 598504
تاریخ انتشار :

آمریکا و طالبان یکدیگر را به نقض توافق صلح متهم کردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طالبان اعلام کرده که نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را به دلیل حمله به اعضای این گروه در هلمند نقض کرده، اما سخنگوی ارتش آمریکا در افغانستان ضمن رد این ادعا گفته است که این حملات براساس توافق صورت پذیرفته است.

سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی امروز در رشته‌ توئیتی نوشت که حمله هوایی نیروهایی آمریکایی در هلمند و فراه در حمایت از نیروهای افغان انجام شده است و ادامه دارد.

وی گفت که این حملات به دلیل این‌که طالبان نیروهای امنیتی افغان را مورد حمله قرار داده‌اند، صورت گرفته است.

گروه طالبان پیش از این نیروهای آمریکایی را به «تخلف مکرر» از توافق‌نامه متهم کرده و نسبت به پیامدهای آن، به این کشور هشدار داده بود.

طالبان مدعی است که پس از تحولات اخیر در ولایت هلمند، نیروهای آمریکایی حملات هوایی گسترده را انجام داده و از توافق‌نامه دوحه سرپیچی‌ کرده‌اند. براساس ادعای طالبان، طبق توافق‌نامه دوحه نیروهای آمریکایی نمی‌توانند به ‌جز بر مناطق جنگی و در جریان جنگ، حملات هوایی انجام دهند.

طالبان اقدام نیروهای آمریکایی را «تحریک‌آمیز» خوانده‌ است.

با این حال، سخنگوی ارتش افغانستان در واکنش به این ادعا گفته است که حملات نیروهای امریکایی علیه طالبان، با توافق‌نامه دوحه و اعلامیه کابل - واشنگتن سازگاز است.

لگت تاکید کرده که همه‌ی جهان شاهد حملات تهاجمی طالبان در هلمند بوده‌اند که سبب کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و آواره ‌شدن هزاران تن دیگر شده‌ است.

وی تصریح کرد که آمریکا بار دیگر از همه‌ی طرف‌ها می‌خواهد که خشونت‌ها را کنار بگذارند تا روند صلح به نتایج مطلوب برسد.

توافق‌نامه دوحه در سال گذشته بین آمریکا و طالبان امضا شد. پس از امضای این توافق‌نامه، نیروهای امریکایی چندین بار مواضع طالبان را هدف قرار دادند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها