کد خبر: 598713
تاریخ انتشار :

روزشمار انتخابات ۲۰۲۰؛ مناظره با میکروفون خاموش

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سه روز مانده به برگزاری آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان، کمیسیون برگزارکننده این مناظره‌ها تصمیم گرفت تا میکروفون نامزدها در هنگام صحبت‌های رقیب خاموش باشد. پس از برگزاری مناظره پیشین، از نامزدهای سرخ و آبی و به‌ویژه ترامپ در مورد قطع سخنان رقیب به‌شدت انتقاد شده بود.

اطرافیان ترامپ پیشتر خبر داده بودند که رئیس‌جمهوری آمریکا در مناظره آخر فرصت بیشتری به بایدن برای تبیین مواضع و پاسخ به سؤالات خواهد داد. با این حال آسوشیتدپرس احتمال داد که تیم ترامپ و شخص وی از تصمیم اخیر کمیسیون برگزارکننده مناظرات خشمگین شده و به آن تن ندهند.

مقام‌های برگزارکننده گفته‌اند که مناظره پنجشنبه شب (بامداد ۲ آبان)، از ۶ بخش ۱۵ دقیقه‌ای تشکیل خواهد شد که در ابتدای هر بخش نامزدها ۲ دقیقه فرصت خواهند داشت تا به بیان مواضع خود بپردازند. تنها در این قسمت میکروفون نامزد مقابل قطع خواهد بود.

جیسون میلر از مشاوران ترامپ دیروز به شبکه خبری فاکس نیوز گفت که در جریان مناظره آتی، حتی اگر مجری مناظره سؤالی در مورد فساد مالی هانتر بایدن نپرسد، نامزد جمهوری‌خواهان این موضوع را پیش خواهد کشید. ستاد انتخاباتی بایدن هرگونه زد و بند میان جو و هانتر بایدن را رد کرده و افشای ایمیل‌های هانتر را تلاش روس‌ها برای بدنام کردن نامزد دموکرات‌ خوانده است.

میلر در این مصاحبه همچنین از تغییر موضوعات مورد بحث در این مناظره انتقاد کرد و گفت: قرار بود این مناظره بیشتر بر سیاست خارجی متمرکز باشد که در این صورت رئیس‌جمهور ترامپ می‌توانست به چندین توافق صلح اشاره کند.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا بر پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در مقابل دونالد ترامپ صحه می‌گذارند؛ با این حال حمایت از ترامپ در ایالت پنسیلوانیا (زادگاه بایدن) نسبت به هفته پیش افزایش‌یافته است.

به نوشته تارنمای هیل، نتایج نظرسنجی جدید رویترز- ایپسوس نشان می‌دهد که اختلاف پیشتازی بایدن از ترامپ در ایالت پنسیلوانیا به ۴ درصد رسیده و بایدن با ۴۹ درصد از ترامپ ۴۵ درصدی جلو است. نظرسنجی هفته پیش رویترز - ایپسوس نشان می‌داد که ترامپ با ۷ درصد اختلاف از بایدن عقب است.

داده‌های تارنمای «ریل کلیر پالیتیکس» نشان می‌دهد که میزان محبوبیت ترامپ در مقایسه با نظرسنجی‌های چهار سال گذشته ایالت های رقابتی در زمان مشابه ۰.۴ درصد بیشتر است ولی بایدن در همین زمان و در مقایسه با هیلاری کلینتون ۳.۵ درصد در نظرسنجی‌های سراسری پیش است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها