کد خبر: 598717
تاریخ انتشار :

پایان محدودیت‌های تسلیحاتی/ ایران‌هراسی صهیونیست‌ها به جایی نرسید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان‌ ملل علیه ایران در ۲۷ مهرماه تاکید کرد که این رژیم باید قوی‌تر شود. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این خصوص گفته است: با پایان یافتن تحریم‌ها ما باید قوی‌تر شویم وعزم‌مان را از قبل بیشتر کنیم. ایران هیچ‌گاه فقط مشکل اسرائیل نبوده بلکه در جایگاه اول و بیشتر از همه مشکلی منطقه‌ای و جهانی است.

این مقام صهیونیست مدعی شد که از رژیم صهیونیستی از اشاعه هسته‌ای و تسلیحاتی توسط ایران جلوگیری خواهد کرد و همه کشورهای جهان باید این تلاش مهم را انجام دهند.

این اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که حدود هشت دهه است ملت‌های خاورمیانه از دست تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند و اساس و ریشه تنش‌ها و ناامنی‌های خاورمیانه به این رژیم نامشروع برمی‌گردد. رژیم صهیونیستی در سایه حمایت‌های قدرت‌های جهانی دست به پاکسازی و حذف یک ملت از تاریخ و جغرافیا زده است و با وجود چنین کارنامه‌ای تلاش می‌کند به هراس افکنی علیه ایران دامن بزند.

در حالی که جامعه بین المللی برای حل پرونده هسته ای ایران مسیر سختی را طی و ساختار و الگویی در نظام عدم اشاعه در حال ایجاد شدن بود رژیم صهیونیستی هم در فرایند مذاکرات و هم بعد از آن تمام تلاش خود را کرد تا مانع از موفقیت این ساختار شود. هر چند در نگاه اول دشمنی‌ها و خصومت این رژیم با ایران علت اقدامات مخرب آن در قبال برجام و توافق هسته‌ای به نظر بیاید اما این موضوع که از دید ناظران مسائل عدم اشاعه پنهان مانده این است که ساختار موفقی در نظام عدم اشاعه شکل بگیرد که در نهایت این ساختار الگویی برای خلع سلاح کشورهایی و قدرت‌هایی شود که دارای کلاهک‌های هسته‌ای هستند و در طول حیات خود هم رفتارهای غیرمسئولانه ای در قبال امنیت و صلح بین المللی داشته‌اند.

بر اساس اخبار منتشر شده رژیم صهیونیستی به طور گسترده دارای تسلیحات هسته‌ای است و ششمین حکومت دنیا است که این سلاح‌ها را توسعه داده است. رژیم صهیونیستی یکی از چهار حکومت مسلح به برنامه هسته‌ای است که با وجود فشارهای بین‌المللی NPT یا همان پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده‌اند. این در حالی است که ایران سال‌هاست این پیمان نامه را امضا کرده و به اذعان مقامات آژانس بیشترین شفاف سازی و بالاترین سطح دسترسی‌ها را داشته است.

مرکز بین المللی مطالعات صلح استکهلم در خرداد ماه امسال فاش کرد که رژیم صهیونیستی تعداد کلاهک‌های هسته ای‌اش را در سال گذشته از ۸۰ کلاهک به ۹۰ کلاهک در سال ۲۰۲۰ افزایش داده است. البته منابع غیررسمی تعداد بسیار بیشتری را گزارش می کنند. مرکز بین المللی مطالعات صلح استکهلم در گزارش خود اعلام کرد: تعداد کلاهک های هسته ای ۸ کشور هسته ای روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین، هند، پاکستان و کره شمالی به همراه اسرائیل از ۱۳۸۶۵ کلاهک در سال گذشته به ۱۳۴۰۰ کلاهک در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

رژیم صهیونیستی‌آتش بیار معرکه فشار های یکجانبه آمریکا علیه ایران شده است. ایران بارها اعلام کرده که از سلاح‌های خود به منظور اهداف دفاعی استفاده می کند اما دونالد ترامپ همسو با رژیم اشغالگر قدس سعی دارد ایران را خطری برای کشورهای منطقه معرفی کرده و ایران را از حق داشتن سلاح های دفاعی محروم کند. با پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا هر دو برآشفته‌اند تا جایی که مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید که آمریکا آماده است از قدرت داخلی خود برای تحریم افراد حقیقی و حقوقی که در تجارت اسلحه با ایران دست دارند استفاده کند و از سوی دیگر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می گوید که باید قوی‌تر شویم.

چندی پیش گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به همتای بریتانیایی‌اش گفت که کشورش از آلمان، فرانسه و بریتانیا ناخشنود است، زیرا آنها در شورای امنیت از تحریم تسلیحاتی ایران حمایت نکرده‌اند.

آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل سال گذشته در جریان یک کنفرانس امنیتی در نزدیکی تل‌آویو گفت، ایران در حال به کارگیری شمار بیشتری سانتریفیوژ و غنی‌سازی فزاینده اورانیوم است. رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در اظهاراتی تهدیدآمیز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی کماکان در حال توسعه برنامه اتمی خود است، اعلام کرد که احتمال وقوع یک رویارویی محدود با ایران وجود دارد.

رژیم صهیونیستی رژیمی مبتنی بر جنگ و اقدامات خشونت‌آمیز است که با جنگ و تجاوز به کشورهای منطقه موجودیت خود را اعلام کرده و بدون آن امکان بقایی ندارد. بنا بر اطلاعات موجود، هزینه‌های امنیتی اسرائیل در سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۹ بیشترین نسبت هزینه‌های امنیتی در خاورمیانه بوده است.

با وجود تمامی این مسائل این رژیم به دنبال اعمال تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی است و مدعی است که سلاح های ایران خطری برای منطقه است. با این اوصاف ۲۷ مهر روز تلخی برای سران رژیم صهیونیستی است. تلاش‌های چند ساله این رژیم و همراهی بی‌شائبه آن با آمریکای ترامپ شکست بی‌سابقه‌ای را متحمل شد. هرچند ایران در سایه چهار دهه تحریم و فشار توانسته تجهیزات و تسلیحات دفاعی مورد نیاز خود را تامین کند و از این بابت ایران یک دکترین دفاعی متکی به ابزارها و تجهیزات بومی را طراحی و در پیش گرفته است.

اما به هر روی، پایان رسمی تحریم تسلیحاتی یک پیروزی بزرگ برای ایران است حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان گفته است با پایان این تحریم‌های تسلیحاتی اکنون می‌توانیم از هر کس می خواهیم سلاح بخریم و به هر کس می خواهیم سلاح بفروشیم. اگر چه رژیم صهیونیستی و حامی آن ایالات متحده آمریکا ایران را متهم می‌کنند که امنیت منطقه را به خطر می اندازد، اما بر اساس شواهد خطر اصلی برای امنیت منطقه در واقع رژیم صهیونیستی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها