کد خبر: 599091
تاریخ انتشار :

دفاع عجيب آخوندي از حسن روحاني

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عباس آخوندی تاکید دارد: همان روزی که آمریکا از برجام خارج شد در دولت گفتم که ما باید اعلام کنیم که تا آخر در برجام‌ هستیم. تردیدهای دولت آسیب‌های زیادی به اقتصاد زد. دولت تا حدی مرعوب گروه‌های فشار شد و در زمین آنان بازی کرد و همین موجب از دست دادن سرمایه اجتماعی‌اش شد.

سیاستمداران به حرف اقتصاددانان گوش نمی‌دهند او می‌گوید که در انتخابات 92 اصلاح طلبان هیچ راهبردی نداشتند و نمی‌توانستند مسئولیت دولت موردنظرشان را برعهده بگیرند و هم در سال 92 و هم در سال 96 اصلاح‌طلبان برای خروج از وضعیت نابسامان کشور تن به سازش‌ها و توافق‌هایی دادند که لزوما مطابق باورهای‌شان نبود.

آخوندی تاکید دارد که مشکلات اقتصاد ایران برای سیاستمداران شناخته شده است و اقتصاددانان هم راهکارهای مناسبی پیشنهاد داده‌اند اما بیشتر این راهکارها توسط سیاستمداران پذیرفته نمی‌شود. ریشه مساله ایران در اقتصاد سیاسی است.

وزیر سابق راه و شهرسازی توضیح می‌دهد که غلبه ایدئولوژی‌های چپ و راست و ترکیب آنها با مفاهیم دینی در چارچوب حفظ منافع گروهی باعث شده است که مفهوم ملت، هویت ملی و منافع ملی کاملا در حاشیه قرار گیرند.

نخواستم مردم را فریب بدهم وزیر سابق راه و شهرسازی که به انتقادهای تند از مسکن مهر معروف است، می‌گوید که علت انتقاد او به مسکن مهر آن بود که وظیفه دولت بساز و بفروشی نیست و با بساز و بفروشی دولت حتما دچار فساد می‌شود. با این حال بیشتر واحدهای مسکن مهر در دوره او به سرانجام رسیده است.

آخوندی در این‌باره توضیح می‌دهد: سرجمع بیشتر از دوسوم مسکن مهر و تاسیسات زیربنایی و روبنایی آن در زمان مسئولیت من انجام شد. بیش از یک میلیون از آن را من ساختم.

من اگر می‌خواستم کار غیر‌اخلاقی بکنم بلد بودم که موج‌سواری کنم و هر هفته دو پروژه مسکن مهر افتتاح کنم. ولی چون نمی‌خواستم دروغ بگویم و با مردم صادق بودم. هم کار را انجام دادم و هم تبلیغ نکردم. حضرات مدعی یک هزارم این صداقت را به مردم نشان دهند.

او درباره استعفایش از دولت هم می‌گوید: استعفایم از دولت به دلیل پافشاری بر روی مواضعم بود. من طرفدار سیستم بازار رقابتی و تعامل مثبت و سازنده با جهان بر اساس منافع ملی بودم و هستم و وقتی دیدم دولت نمی‌تواند این سیاست را اجرایی کند، وظیفه اخلاقی‌ام بود که از دولت جدا شوم و جدا شدم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها