کد خبر: 599423
تاریخ انتشار :

واکسن کرونای این شرکت در کهنسالان واکنش ایمنی ایجاد کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این خبر لزوماً به این معنی نیست که واکسن کرونا شرکت آسترازنکا که AZD1222 نام دارد در افراد کهنسال مؤثر و ایمن است، ولی امیدوارکننده است چرا که سیستم ایمنی افراد با بالا رفتن سن ضعیف می‌شود. آسترازنکا افزود که واکنش پیش‌بینی شده بدن به تزریق واکسن (Reactogenicity) مثل دست درد و التهاب در کهنسالان در مقایسه با جوانان کمتر بوده است.

سخنگوی شرکت آسترازنکا به «بیزنس اینسایدر» گفت: «امیدوارکننده است که واکنش‌های ایمنی‌زایی در کهنسالان و جوانان یکسان بوده و واکنش به تزریق واکسن در افراد کهنسال که آمار مرگ و میر در آن‌ها بالاست کم‌تر بوده است. این نتایج ایمنی و ایمنی‌زایی واکسن AZD1222 را نشان می‌دهند.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری «فایننشال تایمز» دیروز گزارش کرد که واکسن کرونا شرکت آسترازنکا در افراد کهنسال آنتی بادی و سلول‌های T ایجاد می‌کند و بنابراین امیدها برای تأثیرگذاری واکسن برای این گروه سنی که بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر کرونا قرار دارند را افزایش داد.

این واکسن همچنین تیر ماه امسال روی بزرگسالان سالم بین ۱۸ تا ۵۵ سال نیز آزمایش شده و واکنش ایمنی امیدوارکننده در آن‌ها ایجاد کرده است.

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱.۱۵ میلیون نفر در جهان را به کام مرگ فرو برده است. ده‌ها واکسن، از جمله واکسن شرکت آسترازنکا، در حال حاضر مراحل پایانی آزمایش‌های انسانی را پشت سر می‌گذارند و پیش‌بینی می‌شود واکسن مؤثر و ایمن کرونا تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه برسد.

«آنتونی فائوچی»، رییس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور کاخ سفید در رابطه با ویروس کرونا روز یکشنبه در مصاحبه با BBC گفت که تا پایان ماه نوامبر یا اوایل ماه دسامبر (اوایل تا اواسط آذر) در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن کرونا به نتیجه گیری خواهند رسید.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها