کد خبر: 599582
تاریخ انتشار :

آغاز مذاکرات مهم روسیه و مصر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، پروازها بین دو کشور در آینده نزدیک مجددا شروع می شود اما تعیین دقیق زمان اجرایی شدن این اقدام دشوار است.

وی گفت: از آوریل ۲۰۱۸ پروازها میان مسکو و قاهره به صورت منظم انجام شده و اکنون تلاش می شود پروازها به مناطق توریستی مصر مثل شرم الشیخ و الغردقه صورت بگیرد و در این خصوص اولویت با تضمین سلامت شهروندان است.

وی افزود، دلیل تعلیق پروازهای روسیه به مصر، مساله پرواز هواپیمای روسی در آسمان استان سینا در اکتبر ۲۰۱۵ است. با وجودی که تحقیقات دو طرف درباره این مساله تکمیل نشده اما مقامات ذیربط روسیه وقوع یک حمله تروریستی را اثبات کردند. با در نظر گرفتن این موضوع، همکاریها با شرکای مصری برای بهبود سطح امنیتی در دو فرودگاه شرم الشیخ و الغردقه انجام شده است. شیوع ویروس کرونا مانع از تکمیل این هماهنگی ها شد و آغاز روند از سرگیری پروازها با تاخیر همراه شد.

پرواز میان شهرهای روسیه و مناطق توریستی مصر در نوامبر ۲۰۱۵ پس از سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در آسمان شبه جزیره سینا به حالت تعلیق درآمد. پروازهای منظم به قاهره در آوریل ۲۰۱۸ از سرگرفته شد اما همچنان مناطق توریستی مصر به روی پروازهای روسیه بسته بودند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها