کد خبر: 599638
تاریخ انتشار :

تهران تعطیل می شود؟ / ۵۰درصد فعالان سیاسی و اقتصادی خواستار تعطیلی تهران شدند

تهران تعطیل می شود؟ / ۵۰درصد فعالان سیاسی و اقتصادی خواستار تعطیلی تهران شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، کرونا در ایران هر روز مرگبارتر می شود و شاهد افزایش مستمر تعداد مبتلایان شناسایی شده هستیم تاجایی که دیروز این آمار از ۸ هزار هموطن هم عبور کرد. باتوجه به شرایط کنونی سوال اصلی میلیون ها ایرانی این است که برای مدیریت شرایط کنونی چه برنامه ای باید در پیش گرفته شود؟ روزنامه همشهری با در نظر گرفتن ابعاد گوناگون شیوع کرونا از یک سو و شرایط ویژه اقتصادی و فشار تحریم ها از سوی دیگر در یک نظرسنجی وی‍ژه از فعالان اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، شهری، فرهنگی، زیست بوم و ورزشی ۴ گزینه را مطرح کرده است: «۱-تعطیلی دوهفته‌ای تا یک ماه برای قطع زنجیره شیوع در نقاط قرمز ۲-محدودیت شدید به معنی منع رفت و آمد و تجمع بدون تعطیلی با مراقبت و نظارت و برخورد انتظامی و نظامی ۳-ادامه رویه فعلی با دورکاری ۵۰درصدی کارمندان و ۴-در شرایط تحریم اعمال محدودیت و تعطیلی به نفع اقتصاد نیست.»

۸۵ نخبه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، شهری، فرهنگی و ورزشی در نظرسنجی همشهری شرکت کردند که ۷۱نفر آنها یکی از ۴ گزینه مطرح شده در این نظرسنجی را به‌طور قطعی به عنوان پیشنهاد مطرح ساختند. ۷نفر از شرکت‌کنندگان هیچ گزینه‌ای را انتخاب نکردند و دیدگاه متفاوتی داشتند؛ ۷ نفر نیز تلفیقی از گزینه‌ها را مد نظر قرار دادند. بر این اساس نتیجه نظرسنجی در میان ۴ گزینه مطرح شده بر مبنای ۷۱ رای، جمع‌بندی شده است و دیدگاه ۱۴چهره دیگر نیز به طور جداگانه آمده است. طبق آرای ۷۱ فعال حوزه‌های مختلف ۳۸نفر گزینه اول را برگزیدند؛ ۱۴ نفر گزینه دوم را انتخاب کردند؛ ۱۰‌نفر گزینه سوم را مناسب دانستند و ۹ نفر نیز گزینه‌۴ را برای شرایط فعلی ترجیح داده‌اند.

تهران تعطیل می شود؟ / ۵۰درصد فعالان سیاسی و اقتصادی خواستار تعطیلی تهران شدند

طبق این آرا، اکثریت شرکت‌کنندگان یعنی ۵۳درصد خواستار تعطیلی تهران شدند؛ ۲۰ درصد پیشنهاد محدودیت شدید را مناسب دانسته‌اند؛ ۱۴درصد ادامه روند فعلی را به عنوان نسخه پیشنهادی مطرح ساختند و ۱۳درصد نیز ترجیح می‌دهند باتوجه به شرایط اقتصادی هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد. علاوه بر این نکته، نگاه به رای کارشناسان در حوزه های مختلف هم جالب توجه است؛ به گونه ای که مثلا در بین سیاسیون (۱۳نفر که نظر داده اند) شاهد بیشترین تشتت رای هستیم تاجایی که ۶نفر موافق تعطیلی هستند و ۴نفر اعلام کرده اند که هیچ گزینه ای را انتخاب نمی کنند. در بخش اقتصادی از بین ۱۲کارشناس(که به ۴گزینه رای داده‌اند) ۵نفر اعلام کرده‌اند که با تعطیلی دو هفته‌ای موافق هستند. همچنین در بخش اجتماعی و محیط‌زیست ۶۵ درصد خواستار تعطیلی شده اند و ۶۶درصد مدیران و کارشناسان امورشهری هم به تعطیلی رای داده اند. علاوه‌بر همه اینها جالب است بدانید که در بین ۱۰نخبه فرهنگی شرکت‌کننده درنظر‌سنجی تنها یک نفر موافق تعطیلی تهران است.

منبع: همشهری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها